اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت تکمیل پایانه رازی خوی تا 4 ماه آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل طرح‌های ساخت پایانه رازی و جاده خوی- قطور- رازی تا ۴ماه آینده تاکید کرد.

ضرورت تکمیل پایانه رازی خوی تا 4 ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالهاشم حسن نیا در حاشیه احداث طرح‌های ساخت پایانه رازی و جاده خوی- قطور- رازی، برتکمیل این طرح‌ها تا چهار ماه آینده تاکیدکرد و اظهار داشت: تکمیل زیر ساخت‌های این مبداء ورودی و خروجی کشور برای رونق تجارت و تسهیل در تردد مسافر بین ایران و ترکیه تا ۴ ماه آینده ضرورت دارد.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۲ درصدی ساخت پایانه رازی عنوان کرد: این طرح در ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیر احداث می‌شود که عملیات اجرایی آن در ۱۰ ماه گذشته شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این طرح در سه ماهه اول سال آینده آماده بهره برداری می‌شود تا کریدور مسافری کشور در این منطقه تکمیل شود.

حسن نیا ادامه داد: در کنار بخش مسافری بخش ترانزیت در این مرز نیز طراحی و در نظر گرفته شده است و مجموع اعتبارات این طرح ۹۰ میلیارد تومان  و تاکنون برای ساخت پایانه رازی ۴۶میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند ساخت پایانه رازی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های نظام در توسعه همکاری باکشور‌های همسایه به ویژه ترکیه تقویت پایانه‌های مرزی برای توسعه تجارت کالاوحمل ونقل مسافردر اولویت طرح‌های عمرانی قرار دارد.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری و تردد سالانه بیش از یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر مسافر از پایانه رازی خوی، تکمیل زیر ساخت‌های این پایانه را در توسعه ترانزیت بین ایران و ترکیه بسیار مهم دانست و افزود: مقررشد در مجلس شورای اسلامی در نشست‌های مشترک در زمینه توسعه ترانزیت در این منطقه و ایجاد رابطه قویتر اقتصادی با ترکیه در این مرز تصمیماتی اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به وجود مقبره شمس تبریزی در خوی تکمیل زیر ساخت‌های مرز رازی  در توسعه صنعت کردشگری در این خطه از کشورمان ضرورت دارد.

 رضایی کوچی از خودکفایی و توانایی بالای بخش مهندسی کشوردر زمینه‌های راهساری، سد سازی، نیروگاه سازی خبر داد و برضرورت فراهم سازی ساخت بستر حضور مهندسان و شرکت‌های توانمند کشورمان در کشور‌های همسایه با تدبیر دولت تاکیدکرد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در کل کشورعیلرغم تحریم‌ها طرح‌های عمرانی فعال است تصریح کرد: تلاش امروز مجلس با همکاری دولت بر این است که با نگاه محرومیت زدایی در مناطق و استان‌های مرزی شاهد توسعه و رشد متوازن در کشور باشیم.

نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با اشاره به ساخت جاده خوی - قطور- رازی در دو قطعه اظهار داشت: ۲۵۰ میلیارد تومان از محل کنسرسیومی بانک‌های سپه، صادرات و ملت برای تسریع در روند ساخت آن اختصاص یافته است که با تخصیص این اعتبارات رشدفیزیکی این طرح چشم گیر خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سه راهی ایواوغلی خوی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح تا ۱۵ روز آینده آغاز می‌شود.

خاطرنشان می‌شود اعضای کیمیسون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در سفر به خوی از روند احداث جاده خوی به رازی و خوی به ایواوغلی و سه راهی خوی بازید کردند

پایانه رازی یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است که در سه طبقه شامل طبقه اول مخصوص ورود و خروج مسافران، طبقه دوم مخصوص ترانزیت و طبقه سوم قسمت اداری احداث می‌شود.
پایانه مرز رازی گلوگاه مهم اقتصادی و تجاری کشور و منطقه است و باهدف افزایش تجارت ایران با ترکیه به مبلغ ۳۰ میلیارد دلار، این پایانه احداث و جاده خوی به قطور و رازی تعریض می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول