اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

صید سالانه ۶۰ هزار تن آبزی در بوشهر/ ظرفیت تولید چهار هزار تن «ماهی در قفس» در استان وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه ۶۰ هزار تن آبزی توسط صیادان استان بوشهر صید می‌شود.

صید سالانه ۶۰ هزار تن آبزی در بوشهر/ ظرفیت تولید چهار هزار تن «ماهی در قفس» در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدتقی منوچهری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه مجموعه جهاد کشاورزی بحث امنیت غذایی است که تولید غذای کافی در دسترس برای عمومی مردم، تولید غذای سالم و حفظ محیط زیست از ارکان این برنامه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ۳۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن ماده غذایی تولید می‌شود که وظیفه تولید و سلامت و عرضه این محصولات بر عهده همکاران ما در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به درصد شاغلین در بخش کشاورزی بیان کرد: ۱۶ درصد از شاغلین استان بوشهر شامل ۴۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

منوچهری ادامه داد: نخیلات به عنوان مهمترین حوزه کشاورزی استان محسوب می‌شود که سالانه ۱۶۵ هزار تن در سطح ۳۴ هزار هکتار در استان بوشهر تولید می‌شود و ۵.۵ میلیون اصله نخل را در استان بوشهر داریم که ۱۳.۱ سطح نخیلات کشور در استان بوشهر است و ۱۲.۷ تولید خرمای کشور را داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شیلات مزیت دیگر حوزه کشاورزی استان بوشهر است که در حوزه آبزی پروری بیشترین تولید میگوی پرورشی کشور را در استان داریم و ۱۰ سایت با ۳۰۰ مزرعه و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار بیش از ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید می‌شود.

منوچهری افزود: با اشاره به استقرار پژوهشکده میگوی کشور در استان بوشهر، افزود: هر طرحی در این حوزه بخواهد بررسی شود باید در استان بوشهر اجرا شود و مرکزی مقابله با بیماری‌های میگو نیز در این استان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر توضیح داد: برنامه‌های خوبی برای توسعه آبزی‌پروری در استان بوشهر داریم و دو شهرک کشاورزی را برنامه‌ریزی کردیم و یک شهرک سال ۱۴۰۰ به مدار تولید می‌آید. شهرک رودشور در گناوه و دلوار ۳ هم برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: برای پرورش ماهی در قفس ۶۰ موافقت اصولی صادر شده است که چهار مورد منجر به پروانه بهره‌برداری شده است که چهار هزار تن ظرفیت تولید دارند و امیدواریم شاهد توسعه در این بخش باشیم و بار تولید را از منابع دریایی کم کرده و به سمت پرورش برویم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول