اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اصلاح ساختارها منجر به جامعه‌سازی می‌شود/ سنت‌های درست احیا شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مسیری را در انقلاب اسلامی تا تحقق تمدن اسلامی ترسیم کردند که باید در عصر ظهور روی آن کار کنیم گفت: امروز وظیفه مهم، جامعه‌سازی است؛ بنابراین باید به دنبال اصلاح ساختارها برویم.

اصلاح ساختارها منجر به جامعه‌سازی می‌شود/ سنت‌های درست احیا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری صبح امروز در همایش «سیره فاطمی، مکتب قرآنی و منزلت زن در انقلاب اسلامی» اظهار کرد: از حضرت زهرا (س) حدیثی است که هر کس عبادت خالص خود را به درگاه الهی ببرد خداوند متعال بهترین مصلحت و مسیر حرکت را در مقابل او قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های بشر در مسیر حرکت رو به جلو و سعادت دنیوی و اخروی خصوصا در دوراهی‌ها این است که چه راهی را انتخاب کند گفت:  خداوند متعال در مسیر هدایت انسان، تابلوها و نشانه‌هایی قرار می دهد که انسان باید با مدد الهی دقت کند تابلوهای نشانه را کشف کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برخی اهل دقت و بصیرت نیستند زیرا نشانه‌های الهی را می‌بینند اما توجهی به  آن ندارند گفت: مکانیزیم تربیت الهی این است که خداوند قطعا در مسیر حرکت و رشد و تعالی نشانه‌ای قرار داده است، زیرا در دایره حکمت الهی غیرممکن است حتی اگر یک نفر که تنها در گوشه‌ای از دنیا زندگی می‌کند برایش تابلوی مسیر درست قرار داده نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) می‌فرمایند، اگر به بخش اول اهتمام داشته باشید خداوند شما را به سمت نشانه‌های هدایت راهنمایی می‌کند اظهار کرد: در روایت داریم حتی یک خار بدون حکمت به پای انسان نمی‌رود پس باید حکمت آن را درک کند.

نظیری با بیان اینکه خداوند متعال نشانه‌هایی را قرار می‌دهد اما متاسفانه به آن غافلیم و اهل توجه نیستیم افزود: همه ما به دنبال کشف راه‌‌های درست هستیم تا  در حیات دنیوی و اخروی حرکت صحیح و هوشمندانه داشته باشیم اما چگونگی آن را حضرت زهرا(س) در عبادت خالصانه برای خداوند عنوان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عبادت خالصانه یعنی در انجام عمل فقط رضایت الهی مد نظر باشد و هیچ کسی را با خداوند شریک نکنیم تأکید کرد: ما در معنای اخلاص به حسن فعلی عمل توجه نداریم در حالی که در نظام عالم انتخاب عمل مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ما عمر و توان محدودی داریم و باید انسان در مقام انتخاب و اختیار عمل اولی را انتخاب کند خاطرنشان کرد: وظیفه، تکلیف، رسالت و ماموریت امروز و فردای ما مهم است.

 روضه خانگی را تعطیل نکنید

وی با بیان اینکه وقتی مشی اهل بیت عصمت و طهارت را نگاه می‌کنیم هر امامی سیره خود را منطبق بر شرایط زمان به دلیل شناخت درست ماموریت و رسالت در آن زمان خاص اجرا می‌کند افزود:  مقام معظم رهبری کتابی نسبت به زندگی ائمه(ع) نوشته‌اند به نام «انسان ۲۵۰ ساله»؛ ایشان از این نامگذاری می‌خواهند بگویند اینها نور واحد یعنی یک حلقه متصل به هم هستند.

نظیری با اشاره به اینکه مشی امام حسن مجتبی(ع) قعود و مشی امام حسین(ع) قیام است و هر دو در کنار هم ارزش می‌یابند گفت: قعود و صلح امام حسن مجتبی(ع) بستر را برای قیام امام حسین (ع) فراهم می‌کند.

وی با تاکید به اینکه امام حسن(ع) مامور به قعود است و سیدالشهدا(ع) مامور به قیام و امام سجاد(ع) مامور به دعا گفت: امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(ع) نیز هر کدام رسالت و ماموریتی متفاوت داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه رهبری نیز نقش متفاوتی دارند و رسالت ما نیز مشخص است افزود: انتخاب درست عمل و انتخاب درست وظیفه در هر زمان مهمترین کار ماست.

وی یکی از شگردهایی دشمن را القای این نکته که فهم درست معارف دین سخت است و آحاد مردم نمی‌توانند به آن برسند، عنوان کرد و با بیان اینکه این موضوع کاملا اشتباه است گفت: امروز رسالت زن عصر ظهور انتخاب‌های درست است.

نظیری با بیان اینکه علیرغم تلاش‌ها، چرا کارها کمتر به نتیجه می‌رسد به این موضوع برمی‌گردد که انتخاب‌ها دقیق نیست تأکید کرد: باید کارهای بااهمیت را شناسایی و در مسیر انجام آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عنوان امام جامعه مسیری را در انقلاب اسلامی تا تحقق تمدن اسلامی ترسیم کردند که ما باید در عصر ظهور روی آن کار کنیم یادآور شد: امروز وظیفه مهم، جامعه‌سازی است است و نه صرف انسان‌سازی؛ بنابراین باید به دنبال اصلاح ساختارها برویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: رهبری تعبیری در کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی" دارند که می‌فرمایند رسالت و انبیا این نبود انسانها را تک تک بسازند بلکه پیامبران الهی به دنبال کارخانه انسان‌سازی یعنی جامعه‌سازی بودند.

وی با تاکید به اینکه باید در مسیر رشد،  حرکت درست را ترسیم کرد، بازگشت به سنت‌های درست گذشته را مهم دانست و خطاب به جمع مادران خاطرنشان کرد: جلسات خانگی و روضه خانگی را تعطیل نکنید زیرا سعی دشمن بر تعطیلی آن بود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول