اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رشد ۱۷ برابری صادرات از طریق کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تصویب راه‌اندازی پایانه گل و گیاه در استان اصفهان نویدبخش رونق صادرات این محصولات دانست و گفت: رشد ۱۷ برابری صادرات از طریق کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی قابل تقدیر است.

رشد ۱۷ برابری صادرات از طریق کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی‌پزوه در نشست مدیرکل گمرکات استان اصفهان با هیأت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به شعار سازمان جهانی گمرک برای سال ۲۰۲۱ مبنی بر «گمرک حامی احیا، نوسازی و تاب‌آوری زنجیره تأمین پایدار» اظهار کرد: از نگاه گمرک مردم در مرکز توجه و احیا قرار دارند و باید از تولید و تجارت در راستای نوسازی حمایت کنیم.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان به بسته‌های حمایتی رونق و جهش تولید گمرک اشاره و افزود: تمام تلاش خود را کرده‌ایم که آنچه قانون‌گذار تحت عنوان «گمرک می‌تواند» بیان داشته است به طور کامل برای مردم و فعالان اقتصادی در حداکثر حالت ممکن انجام دهیم.

وی تسهیلات استرداد حقوق ورودی، اخذ ضمانت‌نامه، ارزیابی در محل و... برشمرد و بیان داشت: در سال ۹۸ مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان استرداد حقوق ورودی از طریق گمرک اصفهان داشته‌ایم که ۵۵ درصد از استرداد حقوق ورودی کل کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

کوهستانی‌پزوه از افزایش فعالان مجاز اقتصادی از ۴ شرکت به ۲۱ شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از تسهیلات ۱۷ گانه فعالان مجاز اقتصادی اخذ ضمانت‌نامه بانکی یک‌ساله از زمان درخواست است.

رشد ۱۷ برابری صادرات از کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تصویب راه‌اندازی پایانه گل و گیاه در استان اصفهان نویدبخش رونق صادرات این محصولات دانست و تصریح کرد: رشد ۱۷ برابری صادرات از طریق کارگوترمینال فرودگاه شهید بهشتی قابل تقدیر است اما بازهم از کل ظرفیت آن هنوز بهره کامل نبرده‌ایم.

وی مزایای انبار اختصاصی را در خصوص کاهش هزینه‌های تخلیه، بارگیری و انبارداری برشمرد و خبر داد: در حال حاضر ۳۴ انبار اختصاصی در استان اصفهان داریم که در کشور رتبه اول را دارا هستیم.

کوهستانی‌پزوه نبود یک بارانداز کانتینری در اصفهان را یک نقطه ضعف دانست و تأکید کرد: گمرک اصفهان با توجه به دارا بودن ریل آهن باز اختصاصی و مجاورت جاده ترانزیتی کشور ظرفیت خوبی جهت بارانداز کانتینر مرکز کشور را داراست.

راه‌اندازی «کارگو ترمینال» فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از افزایش حجم فعالیت گمرکات استان اصفهان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که طی یک سال اخیر اتفاق افتاد راه‌اندازی «کارگو ترمینال» فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بوده که تلاش بی‌وقفه کارکنان خدوم گمرک ستودنی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان و ایران از بهره‌برداری انبارهای اختصاصی در سراسر استان اصفهان به گونه‌ای که گمرک دارای شعب متعددی در استان اصفهان شده است از مدیرکل و کارکنان گمرکات استان اصفهان تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان استان از خدمات گمرکات استان به خوبی بهره می‌برند، افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با داشتن ۲۴ انجمن همگن رتبه اول را داراست و در خصوص اطلاع‌رسانی تسهیلات گمرک می‌توانیم کمک شایانی انجام دهیم.

سهل‌آبادی خواستار رفع مشکلات قانونی ترخیص ماشین‌آلات معدنی شد و بیان داشت: نبود شرکت حمل و نقل بین‌اللملی در اصفهان یکی از معضلات تجارت خارجی اصفهان است.
 
رویکرد کارکنان گمرک گره‌کشایی مشکلات تولیدکنندگان است  

محمدرضا برکتین عضو هیأت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان مطرح کرد: کارکنان ادرات دولتی با تسریع و تسهیل در کارها گره‌گشای مشکلات تولیدکنندگان هستند و این موضوع را ما در گمرکات استان اصفهان به خوبی درک کرده‌ایم.

عضو هیأت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند»، عنوان کرد: عملکرد خوب کارکنان دولت به عنوان مهمترین پشتیبان تولید است.

مرادی عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان از آموزش قوانین و مقررات به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی توسط مدرسان گمرک قدردانی و تشکر کرد و بیان داشت: با بازدید مدیران و کارشناسان از واحدهای تولیدی بسیاری از مشکلات با کسب اطلاعات صحیح و کامل مرتفع شده است.

عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان تغییرات مداوم قوانین و مقررات را موجب سر درگمی همه برشمرد و اذعان داشت: افزایش اشتغال فسادها را کاهش می‌دهد.

راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده

مرتضی رومی‌زاده رئیس انجمن سردخانه‌داران استان اصفهان ابراز کرد: در شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا که تجارت بین‌المللی را با مشکل مواجه ساخته است گمرک با ارائه خدمات مطلوب مانند ارزیابی در محل واحدهای تولیدی و به خصوص محصولات کشاورزی و سریع‌الفساد در سردخانه‌ها کمک شایانی صادرات این محصولات داشته است.

رئیس انجمن سردخانه‌داران استان اصفهان، استان اصفهان را یکی از قطب‌های تولید میوه و صیفی‌جات کشور قلمداد کرد و گفت: تعدادی از صادرکنندگان مبدأ تولید کالا را در اظهارنامه به درستی درج نمی‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با اجازه واردات ماشین‌آلات دست دوم سورتینگ و بسته‌بندی و تولید مواد غذایی می‌توان به صنایع بالادستی محصولات کشاورزی کمک شایانی کرد.

محمودرضا اقارب‌پرست ضمن تشکر از کارکنان گمرکات استان اصفهان اذعان کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در سه بخش بررسی وضعیت فعلی، رصد مشکلات واحدهای تولیدی و ارائه راهکار جهت بهبود فعالیت می‌کند و از راه‌اندازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی که تعطیل شده بودند به کمک خانه صنعت معدن خبر داد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از همکاری گمرک در زمینه تحلیل آمار تجارت خارجی تقدیر و تشکر کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه سهل‌آبادی ریاست اتاق صنعت معدن و تجارت کشور را نیز عهده‌دار است ظرفیت خوبی جهت انتقال مشکلات و پیشنهادات به وزراتخانه مربوطه داریم. 

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول