اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

گروه‌های جهادی، بروکراسی‌زده و اسیر فرمان‌ها نیستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج به عنوان یکی از مؤلفه‌های تقویت ایران اسلامی، بر مبنای مردم‌مداری بنا شده است.

گروه‌های جهادی، بروکراسی‌زده و اسیر فرمان‌ها نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار محمد زهرایی عصر امروز در آیین تجلیل از گروه‌های جهادی فعال در عرصه کرونا و مجامع جهادی استان در سخنانی اظهار داشت: بسیج به عنوان  تبدیل کننده تهدید‌ها به فرصت‌ها  و مولود انقلاب اسلامی، در تمام حوزه‌ها فعالیت چشمگیری داشته است.

وی  با اشاره به اینکه در شرایط دفاع مقدس نوین و جنگ اقتصادی  که از طرف جبهه استکبار علیه ایران اسلامی شکل گرفته،  توجه به فناوری‌های نوین دفاعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: جریان جهادی کشور به عنوان مؤلفه اصلی قوی شدن ایران اسلامی می تواند مطرح شود و نیز جبهه‌سازی جریان جهادی نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر گیتی منتشر  می شود.

رئیس بسیج سازندگی تصریح کرد: مدل گروه جهادی  هرگز ساختار زده، اسیر بروکراسی و منتظر فرمان‌ها نبوده است بلکه با آتش به اختیار بر مبنای منویات مقام عظمای ولایت  و نیز با شرایط مناطق زیست‌بوم و بحران‌هایی که ایران اسلامی را دربر گرفته، وارد میدان می شوند.

سردار زهرایی خاطر نشان کرد: حضور ۶ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی افزون بر ۱۲۰ هزار نفر، بدون ریالی چشمداشت مالی و با امکانات اندک در کمک به  سیل‌زدگان از جمله فعالیت‌های حماسی گروه‌های جهادی است.

وی در مورد  تفاوت رفتاری مردم ایران  با دیگر کشور‌ها در مقابله  با ویروس کرونا بیان داشت: در کشور‌های به ظاهر متمدن، فروشگاه‌ها خالی شدند اما مردم ایران اسلامی برای کمک به هموطنان خود مبادرت به نصف کردن سفره‌های خود کردند که نشان از فرهنگ غنی در کشورمان است.

سردار زهرایی اظهار داشت: در طرح  سردار شهید قاسم سلیمانی، نمونه بارزی از رفتار کنشی بسیجیان در مقابله با ویروس منحوس کرونا به عنوان دشمن از مقوله درمان به پیشگیری و نیز از پدافندی به آفندی گام برداشتند و شاهد سیر نزولی مرگ و میر ناشی از این ویروس در کشور بوده‌ایم.

وی اظهار داشت:  تولید ماسک،  اختراع دستگاه ضدعفونی، و گندزدایی از چند صدهزارمعابر،  حضور ۷ هزار طلبه آموزش دیده تغسیل، تدفین متوفیان توسط گرو‌ه‌های جهادی در قالب دفاع مقدس نوین، نشان از فتح و پیروزی در دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در طرح حاج قاسم سلیمانی، ۴۲ هزار تیم در قالب ۲۷۰ هزار نفر از جهادگران اقدام به خدمات عام شامل رسیدگی به خانواده‌های کرونایی، خرید دارو، کمک معیشتی و نیز از این تعداد ۲۹ هزار نفر کمک‌های تخصصی در تیم ‌های بهرورزی، پرستاری وخدمات درمانی به بیماران کرونایی کمک کردند.

سردار زهرایی تصریح کرد: طرح تلفیق بین نهضت کمک مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی و سبد مؤمنانه  در طرح شهید قاسم سلیمانی با کمک جهادگران بسیجی از دیگر کمک‌ها به بیماران کرونایی بوده است.

وی بیان داشت:  شرکت بیش از ۳ هزار گروه جهادی استان فارس در حوادث و بلایای طبیعی، سیل، زلزله به ویژه در مباحث تخصصی، نشان از تاثیرگذاری آنها دارد.

استفاده از ظرفیت مردمی برای مقابله با کرونا، مطالبه‌ای عمومی است

فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه این نشست از استفاده حداکثری از ظرفیت‌ گروه‌های جهادگران بسیجی در مواقع ضروری خبر داد و افزود: استان فارس در کمک‌های مؤمنانه کارنامه درخشانی داشته و در این راستا طی ۶ مرحله میلیون‌ها بسته معیشتی و نیز هزاران خدمت به مردم ارائه کرده‌اند.

سردار یدالله بوعلی بیان کرد:  استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله  با کرونا تبدیل  به مطالبه عمومی شده است و در این مورد مشارکت بسیج، گروه‌های انقلابی و جهادی در  مقابله با ویروس کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید قاسم  سلیمانی علاوه بر پیشگیری، درمان بیماری کرونا  در برابر محرومیت زدایی فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

به گزارش فارس، در این مراسم فعالان عرصه جهادی استان فارس در حیطه‌های مختلف عمرانی، معیشتی، درمانی و... مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول