اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه

رسانه‌های سوری می‌گویند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای را به مناطقی در جنوب سوریه و قنیطره انجام داده‌اند.

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد پنجشنبه از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب قنیطره خبر داد.

سانا گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه برای رهگیری موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های اسرائیلی فعال شده است.

شبکه «حلب تودی» نیز خبر داد که در این حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، مواضع نظامی در حومه جنوب غربی دمشق هدف قرار داده شدند.

 

 

سانا در ادامه گزارش خود گفت که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه در حال رهگیری و از بین بردن موشک‌های اسرائیلی در جنوب سوریه هستند.

برخی منابع اسرائیلی می‌گویند هدف اصلی جنگنده‌های صهیونیستی در این حملات گسترده‌ای به جنوب سوریه، محدوده فرودگاه بین‌المللی دمشق و همزمان سمت سوری بلندی‌های جولان است.

سانا گزارش داد که صدای انفجارهایی که در نزدیکی دمشق شنیده می‌شود، ناشی از رهگیری موشک‌های اسرائیلی توسط سامانه‌های پدافند هوایی است. تعدادی از این موشک‌ها در حریم هوایی استان قنیطره رهگیری شدند.

خبرنگار شبکه العربیه نیز مدعی شد جنگنده‌های اسرائیلی مواضع هنگ ۱۶۵ام از لشکر یکم ارتش سوریه در غرب دمشق و همچنین منطقه صحنایا را هدف قرار داده‌اند.

 

 

این شبکه همچنین ادعا کرد که آژیرهای هشدار حمله موشکی در تاسیسات تحقیقاتی در شهر «الهامة» واقع در حومه دمشق به صدا درآمده است.

خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی نوشت: «دقیقا در ساعت ۱۰:۴۲ شب، ارتش اسرائیل حملات هوایی را از سمت جولان اشغالی سوری و با استفاده از تعدادی موشک هوا به سطح و سطح به سطح، به اهدافی در جنوب [سوریه] انجام داد. پدافند هوایی بیشتر آنها را رهگیری و منهدم کرد. خسارت مالی وجود دارد اما هیچ تلفات و صدمات جانی وارد نشده است».

حدود دو هفته پیش نیز، در حمله رژیم صهیونیستی به استان حماه (غرب سوریه) اعضای یک خانواده از جمله پدر و مادر و دو کودک این خانواده به شهادت رسیدند. (جزئیات بیشتر)

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول