اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی تاجیکستان برای شرکت در نمایشگاه «اکسپو 2021» دوبی

رئیس اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان از آمادگی این کشور برای شرکت در نمایشگاه بین المللی اکسپو که در سال جاری میلادی به میزبانی «دوبی» در امارات برگزار می‌شود، خبر داد.

آمادگی تاجیکستان برای شرکت در نمایشگاه «اکسپو 2021» دوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «جمشید جمعه خان زاده» رئیس اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان در نشستی مطبوعاتی از آمادگی این کشور برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو» خبر داد.

وی گفت: نمایشگاه اکسپو مهم ترین رویداد سال جاری برای تاجیکستان است و به بستری برای نمایش دستاوردهای فنی، فناوری و اقتصادی تبدیل خواهد شد.

بنابر سخنان جمعه خان زاده تاجیکستان قصد دارد در نمایشگاه دوبی نه تنها کالاهای سنتی، میوه و سبزیجات، محصولات کشاورزی فرآوری شده، سنگ‌های قیمتی، صنایع دستی و کالاهای صنعتی را نیز به نمایش گذارد.

وی گفت: سعی خواهیم کرد محصولات داخلی و فرصت‌های سرمایه گذاری کشور را به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

این مقام تاجیک برگزاری نمایشگاه‌های ملی در داخل کشورشان را تجربه خوبی برای آمادگی و شرکت این کشور در این نمایشگاه مهم بین المللی، عنوان کرد.

بنابر سخنان وی، در سال 2020 میلادی در این کشور 18 نمایشگاه برگزار شد که نمایشگاه مجازی کالا و خدمات تولیدکنندگان داخلی تحت عنوان «ساخت تاجیکستان» یکی از بهترین آنها به شمار می‌رود.

جمعه خان زاده افزود: از این نمایشگاه حدود 5 هزار مهمان خارجی بازدید و بیش از 150 شرکت محلی در زمینه صنعت، ساخت و ساز، صنایع دستی، گردشگری و... محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

وی گفت اتاق صنایع و بازرگانی تاجیکستان امسال به منظور ترویج تولیدات محلی به بازارهای خارجی، توسعه پتانسیل صادراتی، گشایش بازارهای جدید عرضه محصولات، گسترش همکاری بین شرکت‌های تاجیکی و خارجی و همچنین جذب سرمایه گذاری، حضور شرکت‌های تاجیکی در 15 نمایشگاه بین المللی دیگر را سازماندهی خواهد کرد.

نمایشگاه بین المللی اکسپو 2021 در دوبی اول اکتبر سال جاری آغاز به کار خواهد کرد و تا 31 مارس سال 2022 ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول