اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«ویلیام برنز» رسماً نامزد ریاست سیا معرفی شد

کاخ سفید در بیانیه‌ای خبر داد، رئیس‌جمهور آمریکا رسماً «ویلیام برنز» را نامزد تصدی ریاست «سیا» برای تأیید نهایی به سنا معرفی کرد.

«ویلیام برنز» رسماً نامزد ریاست سیا معرفی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رسماً «ویلیام برنز» سفیر سابق آمریکا در روسیه را نامزد تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا»، به سنا معرفی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «نامزدها به سنا معرفی شدند. ویلیام جوزف برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی خواهد بود».

ویلیام برنز در صورت تأیید نهایی، جانشین «جینا هسپل» رئیس فعلی سیا خواهد شد.

تصمیم بایدن برای نامزد کردن برنز برای تصدی ریاست سیا در ۱۱ ژانویه (۲۲ دی ماه) اعلام شده بود و در حال حاضر کمیته‌های مربوطه سنا باید جلسه استماعی را برای وی تشکیل داده و برنز در این جلسه به سؤالات سناتورها پاسخ داده و سپس سنا برای تأیید نهایی نامزدی وی رأی‌گیری نهایی را انجام می‌دهد.

در صورت تأیید صلاحیت برنز به عنوان رئیس سیا در سنای آمریکا، او اولین کسی خواهد شد که با تجربه کار در وزارت خارجه به ریاست این نهاد اطلاعاتی مشغول می‌شود.

برنز در دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بعنوان معاون وزیر خارجه در بحث مذاکرات هسته‌ای ایران نیز ایفای نقش کرده است.

در ابتدای دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که واپسین روزهای حضورش در قدرت را طی می‌کند، وی «مایک پامپئو» را که رئیس سیا در دولت او بود به عنوان وزیر خارجه تعیین کرد.

«ویلیام جوزف برنز» که ۶۴ ساله است، در حال حاضر رئیس اندیشکده «موقوفه کارنگی برای صلح بین‌المللی» در پایتخت آمریکا است.

برنز از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در زمان دولت باراک اوباما قائم مقام (نفر دوم) وزارت خارجه آمریکا بود و در همین سال بعد از ۳۳ کار در این وزارتخانه، اعلام بازنشستگی کرد.

وی از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ سفیر آمریکا در اردن، از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک، ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سفیر آمریکا در روسیه و ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ به عنوان معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا فعالیت داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول