اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

تکریم بیش از 3 هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر در صندوق اعتباری هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: با تایید و معرفی شورای ارزشیابی هنرمندان ماهانه به بیش از ۳ هزار نفر از چهره های ممتاز عرصه فرهنگ و هنر پرداخت پیوسته داریم.

تکریم بیش از 3 هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر در صندوق اعتباری هنر

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست مشترک مدیرعامل و هیئت مدیره  صندوق اعتباری هنر با احمد صدری، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

سیدزاده در این نشست با اشاره به ارتباط مستمر صندوق با انجمن ها، خانه ها و معاونت های تخصصی گفت: صندوق اعتباری هنر یکی از پردامنه ترین گستره های ارتباطی با جامعه ی فرهنگ و هنر کشور را دارد. در سال‌ جاری جلسات متعددی با شورای ارزشیابی هنرمندان و موسسه هنرمندان پیشکسوت در خصوص بررسی مشکلات و رفع ابهامات هنرمندان صورت گرفت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های چهارساله صندوق اظهار داشت: سیاست های حمایتی متناسب با منزلت و جایگاه رفیع اصحاب فرهنگ و هنر به ویژه ممتازان این حوزه از اهداف و برنامه های صندوق اعتباری هنر است. صندوق اعتباری هنر با تایید و معرفی شورای ارزشیابی هنرمندان ماهانه به بیش از ۳ هزار نفر از چهره های ممتاز عرصه فرهنگ و هنر پرداخت پیوسته دارد، که مبلغ طرح تکریم در سال ۹۷ چهار برابر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن افزایش مبلغ پرداختی، اقدامات لازم برای اخذ تأییدیه از طریق رایزنی با شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جایگاه مرجع تشخیص و تأیید مشمولان واجد شرایط، فزونی گرفت. براین اساس با هدف افزایش دقت در ترمیم لیست افراد مشمول طرح تکریم و مستمری در سال ۹۷ و ۹۸، تعدادی از هنرمندان به دلیل کامل نبودن مدارک، افزایش پرداختی را دریافت نمی‌کنند لکن برابر مصوبه ی هیئت مدیره صندوق پرداخت مقرری ماهانه این دسته از هنرمندان با ارائه مدارک و مستندات  ادامه می یابد.

در این نشست ارائه راهکار مشترک برای تسریع و تصحیح همکاری در اعطای نشان درجه یک هنری و نیز افزایش دقت در معرفی برای برخورداری از طرح تکریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین پیشنهاداتی برای اعطای نشان درجه ۱ به چهره های ممتازی که نسبت به این امر اقدام نکرده اند مطرح شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول