اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کسب رتبه برتر کردستان در طرح شهید سلیمانی/ افزایش 900 تخت بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه مقابله با کرونا عملکرد بسیار مثبتی داشت و در اجرای طرح شهید سلیمانی جزو استان‌های برتر کشور بوده است.

کسب رتبه برتر کردستان در طرح شهید سلیمانی/ افزایش 900 تخت بیمارستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ، فرزین رضاعی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی کردستان بسیار عملکرد مثبتی داشت و در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز جزو استان‌های برتر کشور بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  اضافه کرد: در  شاخصه‌‌های مختلف به خصوص مرگ نوزادان از 10 درصد به 9 درصد رسیده‌ایم و این مسئله توانسته در آرامش روحی خانواده‌های کردستانی اثر موثری داشته باشد.

وی افزود: در زمینه ارتقای زیرساخت‌های بیمارستانی پیشرفت چشمیری داشته‌ایم و طی دو سال اخیر بیش از 900 تخت بیمارستانی به ظرفیت‌های داشته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: همه بیمارستان‌های استان دستگاه‌های تولید اکسیژن در آنها راه‌اندازی شده و مشکلی در این زمینه به ویژه در بحث کرونا نداریم اما باز هم می‌توان این زیرساخت‌ها را توسعه داد.

رضاعی عنوان کرد: در زمینه توسعه بیمارستان‌های استان خدمات خوبی صورت گرفته است، اما باز هم نیاز است در برخی شهرستان‌ها تجهیزات و امکانات بیمارستانی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با بیش از 11هزار پرسنل و 275 هیئت علمی فعالیت می‌کند، گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز موفق به کسب رتبه 350 شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  به فرسوده بودن بخش‌هایی از بیمارستان قروه اشاره کرد و افزود: امیدواریم نسبت به اختصاص ردیف بودجه‌ای برای توسعه بیمارستان‌های استان و رسیدن به تخت‌های بیمارستانی به میانگین کشوری، اقدام شود. 

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول