اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شرط رئیس جمهور مصر برای سفر نتانیاهو به قاهره

برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که رئیس جمهور مصر برای سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره شرط تعیین کرده است.

شرط رئیس جمهور مصر برای سفر نتانیاهو به قاهره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونیستی گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمایل دارد پیش از انتخابات به قاهره سفر کند اما «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای نتانیاهو شرط تعیین کرده است.

وبگاه «واللا» با اعلام این خبر گزارش کرد که السیسی سفر نتانیاهو به قاهره را به نشان دادن حسن نیت او در قبال مسئله فلسطین مشروط کرده است.

السیسی تأکید کرده است که نتانیاهو برای سفر به قاهره بایستی حسن نیت خود را نشان دهد و به عنوان مثال پایبندی خود به راه‌حل دو دولت را اعلام کند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این وبگاه اسرائیلی گزارش کرد که مصری‌ها از روابط خود با دولت جدید آمریکا نگران هستند و می‌خواهند موضع مثبتی نشان دهند و در منازعه اسرائیلی-فلسطینی مشارکت کنند.

بنا بر این گزارش، السیسی اهتمام زیادی به قضیه فلسطین ندارد اما می‌داند که نتانیاهو به دنبال حمایت از تبلیغات انتخاباتی است لذا او به دنبال کسب دستآورد سیاسی است.

قاهره و تل‌آویو از چند ماه قبل در حال بررسی سفر نتانیاهو به قاهره هستند و آخرین باری که نتانیاهو به مصر سفر کرد در زمان ریاست جمهوری «حسنی مبارک» بود.

در همین ارتباط دو منبع اسرائیلی گفتند که سفر نتانیاهو قرار بود یک ماه قبل انجام شود اما این سفر به تعویق افتاد و مصری‌ها با توجه به انتخابات زودهنگام اسرائیل از نتانیاهو خواسته‌اند ابتدا حسن نیت خود در خصوص قضیه فلسطین را نشان دهد.

به گفته منابع اسرائیلی، نتانیاهو به این شروط مصری‌ها و هر گونه اقدامی در خصوص قضیه فلسطین در آستانه انتخابات زودهنگام رژیم صهیونیستی، مخالفت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول