اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

نیازمند تدریس مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها هستیم

وزیر سابق نفت گفت: ما امروز نیازمند تدریس مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها هستیم؛ او توانست با وجود تمامی اختلاف سلیقه‌ها در ایران و عراق، محور وحدت همه شود.

نیازمند تدریس مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رستم قاسمی در جمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان ایلام گفت: ما امروز نیازمند تدریس مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه‌ها هستیم؛ او توانست با وجود تمامی اختلاف سلیقه‌ها در ایران و عراق، محور وحدت همه شود؛ نباید برخی‌ها در درب‌های بسته تصمیم گیرند، بایستی به کشور نگاه کنند و همانند شهید سلیمانی حرف را کنار بگذاریم و عمل کنند.

وی افزود: در حوزه‌های مختلفی همچون سد سازی، نفت، بنادر بزرگ، آزادراه‌ها و... توانستیم خط شکنی کنیم و پس از آن کسی نتوانست بگوید ما در این حوزه‌ها ناتوانیم.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه اصلی‌ترین ریل اقتصادی ایران ریل نفتی است گفت: وزارت نفت در آن زمان بسیار وابستگی به شرکت‌های خارجی داشت؛ بسیاری از سرویس‌های حفاری در اختیار خارجی‌ها بود و بخش بسیاری از بنزین نیز وارد می‌شد اما با تمامی این وابستگی‌ها به یکباره قطع شد.

وی ادامه داد: دشمن کارهای زیادی از جمله تحریم‌ و جنگ اقتصادی را آغاز کرد و به قول خودشان منتظر فلج شدن انقلاب بودند.

 قاسمی گفت: طبق اسناد موجود، بالاترین توسعه در صنعت نفت کشور، در دوره تحریم‌های سازمان ملل، اروپا و آمریکا در سال‌های 90 و 91 است؛ در آن مقطع 17 فاز پارس جنوبی افتتاح و همزمان توسعه پالایشگاه‌های کل کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: نیروهای انقلاب توانستند وابستگی را از خارجی‌ها قطع کنند و روی پای خود به بهترین نحو بایستند؛ اگر ما تفکر ایستادگی شهید سلیمانی را جایگزین وادادگی می‌کردیم، امروز شرایط کشور فاجعه بار بود. به گفته‌ی حضرت امام(ره) ما می‌توانیم و اکنون به کمک نیروهای انقلاب توانستیم خط شکن ناباوری در کشور باشیم.

وزیر سابق نفت گفت: کشور نیازمند تفکری است که بتواند اختلافات را کنار بگذارد و مردم را نیز هم محور کند؛ اگر می‌خواهیم به هدفی بزرگ برسیم باید سراغ مردم برویم و گزینه روی میز ما باید مردم باشد.

وی ادامه داد: با اعتقاد و شناخت می‌گویم که ساختن کشور سخت اما شدنی است، برنامه و سند در کشور بسیار است، اما چقدر از آن را توانسته‌ایم اجرا کنیم تا معیشت مردم اصلاح شود.

قاسمی تصریح کرد: امروز نوایی به گوش می‌رسد که در حال تشکیل دو قطبی مذاکره و مقابله هستند؛ روشی که برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است؛ بایستی تلاش شود دو قطبی معیشت و فقر شکل بگیرد و دو قطبی مذاکره و مبادله فقط برای مذاکره است؛ دو قطبی کارامدی و ناکارامدی نتیجه امروز اقتصاد ایران است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول