اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کارگروه رفع معضلات کمبود فضای آموزشی در قم تشکیل می شود

استاندار قم دستور تشکیل کمیته و کارگروه رفع معضلات کمبود فضای آموزشی استان را صادر کرد.

کارگروه رفع معضلات کمبود فضای آموزشی در قم تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تشکر از مجمع نمایندگان استان برای تشکیل این نشست، به ضرورت تعیین نقطه به نقطه کمبود فضاهای آموزشی در استان اشاره و اظهار کرد: درباره مهلت انتقال اسناد مالکیتی برخی از فضاهای آموزشی استان، ضرب الاجلی از سوی دیوان محاسبات داده شده که ضروری است تا بر اساس نظر کارشناسی، نامه ای تهیه و برای حل این ضرب الأجل ارسال شود.

وی افزود: بر این اساس، لازم است تا کارگروهی با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با عضویت نمایندگانی از آموزش و پرورش، شهرداری، شورای شهر، سازمان ثبت اسناد و املاک و همچنین راه و شهرسازی تشکیل شود تا این کمیته و کارگروه با برگزاری نشست های مستمر و منظم، هم درباره انتقال اسناد مالکیتی برخی واحدهای آموزشی و هم درباره نیازسنجی فضاهای آموزشی جدید در استان تصمیم گیری کند.

استاندار قم ادامه داد: گزارش نشست ها و تصمیمات این کارگروه باید به صورت دو هفته یکبار و یا حداکثر ماهیانه به بنده ارسال شود.

سرمست همچنین خاطر نشان کرد: البته یکی از پیشنهادهای اجرایی برای جبران کمبود فضاهای آموزشی  و مدارس در استان، پیشنهاد استفاده از بخشی از فضای سبز در مناطق و نواحی است که این پیشنهاد هم باید در همان کارگروه مورد دقت و کارشناسی قرار گیرد و نتیجه آن منعکس شود.

وی در عین حال به قانون ضرورت مدرسه سازی از سوی انبوه سازان توجه داد و بیان داشت: بر اساس قانون، هر انبوه سازی که 200 واحد مسکونی می سازد، باید یک مدرسه نیز احداث کند که البته این قانون با مشکلاتی در اجرا مواجه است و می توان این مسئله را از طریق یک استفساریه از مجلس شورای اسلامی برای استفاده از تعبیر «مجموعا 200 واحد» و یا پیگیری برای ملاک قرار گرفتن حق السهم در این زمینه مرتفع کرد.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول