اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جامعه سالم در گرو خانواده سالم است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: اساس تربیت جامعه خانواده است لذا باید تلاش کرد که محیط خانواده سالم باشد تا جامعه سالم شود.

جامعه سالم در گرو خانواده سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد در گردهمایی بزرگ دختران انقلاب با اشاره به این‌که خانواده مهم‌ترین رکن اجتماع است، اظهار کرد: جامعه سالم، موفق، مهدوی و علوی در یک جمله جامعه فاطی در صورتی فاطمی می شود که خانواده‌ها فاطمی شوند. 

وی با اشاره به این‌که اساس تربیت جامعه، خانواده است لذا تمام تلاش برای ایجاد یک خانواده موفق باشد، ادامه داد: الگوی خانواده موفق برای همه، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) است و باید تلاش کرد که محیط خانواده را به خانواده سالم تبدیل کرد تا جامعه ما سالم شود. 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: برای ایجاد محیط خانواده مطابق دستورات خداوند متعال و اهل بیت(ع)، باید معرفت خود را نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) عمیق کرد. 

حجت الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به این‌که سوء ظن در محیط خانواده هم خوب است و هم بد، افزود: زن و مرد نباید نسبت به یکدیگر سوء ظن داشته باشد اما نسبت به خود خوب است. به این معنا که همیشه رفتارهای خود را زیر ذره بین قرار دهند و خود را بدهکار یکدیگر بدانند.

امام جمعه اهواز راهکار گرم کردن کانون خانواده را زندگی در محوریت قرآن کریم برشمرد و عنوان کرد: حضرت زهرا(س) این درس را به ما می‌دهد که در‌ محور ولایت و امام باید بود.

وی با تاکید براینکه دختران باید شیوه زندگی، همسرداری و تربیت فرزند را بلد باشند، افزود: برخی متهم می‌کنند الگوی ما زن خانه‌داری مثل حضرت زهرا(س) است اما روی آنها سیاه باد. نمی‌دانند که حضرت چهار فرزند تربیت کرده که عالم را تغییر داده است و ایشان در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، جبهه جنگ و عرصه‌های گوناگون حضور داشته‌اند.

 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین و رسالت اصلی زن، تربیت فرزند است، عنوان کرد: زن سراسر عاطفه است، هر مقدار ارتباط بالاتر باشد در کنار آن ارتفاع با زمین بیشتر است و باید مراقبت کرد.

حجت الاسلام موسوی‌فرد اذعان کرد: ولایت و امام زمان(عج) از دختران انقلاب، ازدواج‌ می‌خواهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول