اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 44 هزار و 724 نفر رسید

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از آغاز شیوع ویروس کرونا، ابتلای 44 هزار و 724 نفر به بیماری کووید 19 در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ابتلای 74 نفر از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 44 هزار و 724 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 37 هزار و 904 مورد بوده است که ابتلای 68 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 44 هزار و 724 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 820 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 633 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 141 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 6 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 140 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت یک نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 19 هزار و 237 نفر اعلام شده است.

نیاز 80 درصدی بیماران بستری به دستگاه اکسیژن

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه  بیشترین میزان مرگ و میرهای کرونا برای سالمندان بالای ۷۱ سال بوده است، افزود: در این راستا ساماندهی سالمندان مورد تاکید قرار گرفته است.

استاندار زنجان گفت: مراجعه بهنگام مبتلایان کرونایی به بیمارستان‌ها می‌تواند اقدامات درمانی مناسب و تأثیرگذاری داشته باشد و از روند بیماری جلوگیری کند.

حقیقی تصریح کرد: مشکلاتی برای نیازهای بیماران کرونایی از قبیل دستگاه اکسیژن وجود داشت و ۸۰ درصد بیماران بستری به این مهم نیاز دارند، بطوری که هر بیمارستانی بالای سه برابر ظرفیت اکسیژن ساز نیاز دارد که تهیه آن سخت و دشوار است.

وی افزود: در اوایل بیماری کرونا برای تهیه ماسک سه لایه مشکلات جدی در استان وجود داشت، ولی امروز این استان در این خصوص به خودکفایی رسیده است.

استاندار زنجان گفت: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بسیجیان در اجرا و تحقق برنامه‌های ترسیم شده کرونایی پیشگام بودند.

حقیقی تاکید کرد: طرح و اقدامات دیگر کرونایی بیشترین توان مدیریتی را به خود اختصاص داده است و استان در کنترل بیماری کرونا موفق بوده است.

وی گفت: کرونا نسبت به گذشته وحشی‌تر و جهش یافته تر شده و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی فاجعه‌بار خواهد بود.

استاندار زنجان یادآور شد: انجام تست‌های کرونا از جمله راه‌های مبارزه با این ویروس است و در این زمینه استان بالاترین تست را انجام داده که در زمان حاضر به ازای هر یک هزار نفر از ۱۳۰ نفر تست گرفته شده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول