اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

لزوم ترویج فرهنگ‌ فرزندآوری توسط فعالین جبهه فرهنگی انقلاب

امام جمعه یزد بر لزوم فرهنگ سازی در مورد فرزندآوری و ازدیاد جمعیت توسط بانوان جبهه فرهنگی انقلاب تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ‌ فرزندآوری توسط فعالین جبهه فرهنگی انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه معاون بانوان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب یک عنوان و تشکل است و چنین تشکلی باید حرکت بزرگ فرهنگی و الهی بر اساس آنچه که فطرت انسان است، را دنبال کند.

وی با اشاره به سیر زندگی انسان در مسیر رسیدن به کمال الهی بیان کرد: هدف زندگی انسان باید مشخص باشد تا سبک زندگی نیز مشخص شود و وظیفه داریم به فرموده قرآن، هم خود و هم خانواده و نزدیکان را در مسیر رشد قرار داده و از آتش دوزخ دور کنیم.

امام جمعه یزد گفت: انقلاب اسلامی نیز با هدف نجات مردم از طاغوت و خلاصی از ظلم و ستم شکل گرفت و اصل و اساس انقلاب بر این پایه استوار است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این‌که جبهه فرهنگی باید فرهنگ الهی و خدایی را نهادینه کند، افزود: همه چیز در جامعه به یک فرهنگ و یک اسلوب نیاز دارد و زمانی یک موضوع به فرهنگ تبدیل می شود که به باور واقعی و قلبی در مورد آن برسیم.

وی با تاکید بر این‌که جبهه فرهنگی باید بتواند در مسیر حرکت خود به درون انسان‌ها نفوذ کند، عنوان کرد: در این مسیر باید دل‌ها و ذهن‌ها را با خدا آشنا کنیم و آنها را در حرکت‌های مختلف بپرورانیم و تقویت کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در این مسیر ابتدا باید خودمان را بسازیم، فطرت خود را خدایی کنیم، از غفلت‌ها بپرهیزیم و دست دیگران را در این مسیر بگیریم.

وی با انتقاد از اینکه برخی کوتاهی‌ها و غفلت‌ها در سیر حرکت اجتماعی و فرهنگی انجام شده است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در استان یزد ۲۵۰ هزار جمعیت دانش آموزی داریم اما باید دید که تشکل‌هایی نظیر جبهه فرهنگی انقلاب، با چه تعداد از این جمعیت ارتباط برقرار کرده است.

امام جمعه یزد با تاکید بر این‌که زنان جبهه فرهنگی انقلاب باید به مسائل مهم حوزه زنان از جمله فرزندآوری ورود کنند، تصریح کرد: اینکه عده‌ای از ترس روزی و مشکلات مالی، از فرزند دار شدن اجتناب می‌کنند، سوء ظن بالله است و این گناه کبیره است و بانوان جبهه فرهنگی باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سختی‌ها نباید عاملی برای کاهش جمعیت باشد، عنوان کرد: دشمن به دنبال تحقق کاهش جمعیت در کشور است زیرا می‌داند اگر جمعیت پیر شود، حرکت و پیشرفت و توسعه در کشور متوقف می‌شود و آنها به اهداف خود دست پیدا می کنند.

ناصری با اشاره به این‌که متاسفانه اقداماتی مانند نگهداری از حیوانات جایگزین فرزندآوری شده است، افزود: سگ گردانی یک توطئه بزرگ خانمان سوز است که اکنون کسی متوجه آسیب آن نیست اما در چند سال آینده شاهد خواهیم بود که این رویه، چطور رشد عادی جمعیت را در کشور ما متوقف می‌کند.

ابراهیم دهقان دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: بنا به دغدغه و توصیه رهبری، شبکه سازی و توانمندسازی زنان در جبهه فرهنگی آغاز شده و در چند استان معاونت امور بانوان جبهه فرهنگی انقلاب شکل گرفته که یزد از آن جمله است.

 وی با اشاره به نقش زنان اثرگذار در عصرهای مختلف عنوان کرد: نقش این زنان در رویدادهای مهم تاریخی نشان می‌دهد که زنان توانسته‌اند رویدادهای مهم تاریخی را راهبری کنند.

در این مراسم سیدرضایی که به مدت دو سال به عنوان معاون امور بانوان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد منصوب شده است، معرفی شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول