اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت توقف دفن زباله در سراوان و راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ضرورت توقف دفن زباله در سراوان و راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز تأکید کرد و گفت: شیرابه‌های خارج‌شده از این دفن‌گاه علاوه بر منطقه وارد زیست‌بوم شده و به‌شدت آسیب‌زاست.

ضرورت توقف دفن زباله در سراوان و راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از بازدید از شرکت‌های تولیدی و نساجی در گیلان از دفنگاه پسماند در سراوان رشت بازدید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشان در حاشیه بازدید از دفن‌گاه سراوان، دپوی زباله در منطقه را فاجعه‌بار توصیف کرد.

وی پس از شنیدن اظهارات مسؤولان شهرداری رشت در خصوص نحوه مدیریت، نگهداری و چاره‌اندیشی در استان مطرح کرد باید وضعیت پسماند در سراوان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

 وی بر ضرورت توقف دفن زباله در سراوان و راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز تأکید کرد و گفت: شیرابه‌های خارج‌شده از این دفن‌گاه علاوه بر منطقه وارد زیست‌بوم شده و به‌شدت آسیب‌زاست.

رئیس سازمان بازرسی گیلان نیز در این بازید با اشاره به عدم تثبیت مدیریت شهری در رشت افزود: یکی از دلایل نابسامانی در مدیریت پسماند شهری رشت عدم تثبیت مدیریت شهری است.

سیف‌الله مسرور با بیان اینکه اعتبارات در خصوص ساماندهی پسماند طی سال‌های اخیر به گیلان کافی نبوده خواستار تأمین اعتبار مکفی جهت حل کامل معضل پسماند در گیلان به‌ویژه در شهر رشت از منابع ملی شد.

به گزارش فارس، دفنگاه زباله سراوان کوهی از زباله است که در دل جنگل‌های استان گیلان وجود دارد و حدود ۴۰ سال از دفن زباله در آن می‌گذرد اما تاکنون این معضل تعیین تکلیف نشده و آسیب‌های جدی علاوه بر زیست‌بوم انسانی به زیست‌بوم جانوری، منابع آب زیرزمینی، جنگل، تالاب و نهایتاً دریا وارد کرده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول