اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تفکر «ما می‌توانیم» عامل شکست جبهه استکبار در منطقه

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر «مامی توانیم» حضرت امام خمینی (ره) که مقام معظم رهبری آن را مدیریت و بسط داد عامل شکست جبهه استکبار در منطقه غرب آسیا بوده است.

تفکر «ما می‌توانیم» عامل شکست جبهه استکبار در منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی دلیگانی صبح امروز در دومین همایش کشوری فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در شاهین‌شهر اظهار کرد: تفکر «مامی توانیم» حضرت امام خمینی (ره) که مقام معظم رهبری آن را مدیریت و بسط داد عامل شکست جبهه استکبار در منطقه غرب آسیا بوده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی آمده بودند که منطقه را با داعش دگرگون کنند و از اسلام چهره خشن به دنیا معرفی کنند، اما تدبیر مقام معظم رهبری که با بسیج رزمندگان جبهه مقاومت به فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به نتیجه رسید و باعث شد که کل منطقه غرب آسیا نجات یابد.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: اگر نعمت ولایت نبود فتنه داعش با ۱۷۰ هزار تکفیری در سوریه شکست نمی‌خورد؛ تکفیری‌ها می‌خواستند با پشتیبانی رژیم‌های تروریست آمریکا، کودک‌کش صهیونیستی و آل سعود، کشورهای سوریه و عراق را تجزیه و حرمین شریف امامان معصوم ع را تخریب کنند.

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: هرچند فتنه داعش به لحاظ نظامی در کشور سازی جعلی شکست خورد اما این مبارزه با تلاش حوزه‌های علمیه در بعد فرهنگی در مقابله با تفکرات تکفیری هم چنان باید ادامه یابد.

کشور برای رسیدن به تمدن اسلامی به مدیرانی از جنس سردار سلیمانی نیاز دارد

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در ادامه این همایش خاطرنشان کرد: مدیرانی از جنس سردار شهید قاسم سلیمانی که خود را در ولایت ذوب کرده بود به ‌عنوان الگوی خدمت درحرکت پرشتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی باید معرفی شود.

امام‌جمعه شاهین‌شهر که برای ۳۰۰ نفر از خانواده‌های معظم شهیدان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، استادان دانشگاه‌ها، دانشجویان، اصحاب رسانه و کارکنان نظامی انتظامی سخن می‌گفت، ادامه داد: اگر مدیران میانی فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم را درک کنند عمق مبارزه با جبهه استکبار بیشتر درک خواهند کرد؛ جبهه استکبار به دنبال پیاده کردن نظام‌های سکولار در کشورهای اسلامی ست.

وی اضافه کرد: نظام سکولار آمریکا در تنزل مقام انسانی به حدی از سقوط رسیده است که وزیر دولت جدید بایدن باافتخار می‌گوید همجنس‌گرا هستم.

امام‌جمعه شاهین شهر با بیان این‌که در فلسفه سیاسی بخش از چیستی و چرایی انقلاب اسلامی که عصاره خون صدها هزار شهید است تبیین می‌شود، تصریح کرد: جامعه از بی‌تدبیری‌های اقتصادی به علت فاصله گرفتن بخشی از مدیران کشور از فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی رنج می‌برد؛ درحالی‌که شاهد هستیم در حوزه دفاعی مدیرانی از جنس سردار دل‌ها با درک صحیح فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و عمل به بیانیه گام دوم رهبری معظم انقلاب اسلامی به موفقیت بزرگی در عرصه‌های بین‌المللی دست‌یافته‌اند.

هاشمی یادآوری کرد: حضور اندیشمندانی از دانشگاه‌های کشور و حوزه علمیه قم در این همایش باهدف تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) درباره فلسفه تأسیس انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

 رئیس دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم تأکید کرد: حاکمان دنیا باید بشر را با ابعاد قدسی آشنا کنند تا ملت‌ها به سقوط اخلاقی دچار نشوند.

نظام جمهوری اسلامی در نوبت تشکیل دولت اسلامی است

نجف لک‌زایی در دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم بیان کرد: بر اساس آثار نوشتاری مقام معظم رهبری و برداشت معظم له از سیره ۱۴معصوم و تفسیر قران کریم، دولت‌سازی به تعمیم ولایت مربوط می‌شود و باید ابعاد شناختی ولایت تبیین شود.

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم در این همایش که به‌صورت برخط از طریق شبکه‌های مجازی برای دانشجویان و استادان دانشگاه پخش می‌شد، ادامه داد: پیوستگی میان آحاد امت اسلامی زیر چتر ولایت ائمه معصومین (ع) باید به وجود می‌آید در غیر این صورت تفرقه عامل گسستگی ملت‌های اسلامی در مواجهه با دشمنان اسلام خواهد شد.

وی تأکید کرد: ارتباط دولت و امت اسلامی با دشمنان با شناخت کامل باشد و مرزبندی و فاصله از آنان همواره باید حفظ شود.

این محقق علوم سیاسی این نکته را با اهمیت دانست که هر قدر در مسیر تشکیل امت اسلامی تلاش کنیم خدا گرایی و حق‌گرایی مردم بیشتر خواهد شد.

وی به شکست آمریکا را با ۷ تریلیون دلار هزینه در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و توضیح داد: اراده پروردگار متعال بر این است اسلام به‌عنوان تنها دین الهی برجهان گسترش خواهد یافت، پس مردم وظیفه‌دارند ولایت را در جامعه حمایت کنند و امت اسلامی را زیر پرچم ولایت تشکیل دهند.

انقلاب اسلامی نتیجه بیداری اسلامی بزرگی است که از دو قرن پیش آغاز شد

موسی نجفی سخنران دیگر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی بود که موضوع سخنرانی خود را به علل سقوط نظام شاهنشاهی و تاسیس انقلاب اسلامی اختصاص داد.

 استاد علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: درست است که انقلاب اسلامی حدود ۶۰ سالش به پهلوی می‌رسد اما اگر بخواهیم درست‌تر نگاه کنیم این‌یک بیداری اسلامی وسیع است که تنها به ایران هم مربوط نیست؛  امروز چون استعمار به استعمار فرانو تبدیل‌شده است بیداری اسلامی هم عمیق‌تر شده است.

وی ادامه داد: فرق انقلاب ما با انقلاب‌های سکولار این است که رهبران راه ایجاد نمی‌کنند؛ انبیا از پیش راه را ایجاد کرده‌اند و در انقلاب‌های سکولار رهبران راه ایجاد می‌کنند.

این استاد علوم سیاسی این نکته را موردتوجه قرارداد که انقلاب اسلامی یک انقلاب هویتی است ولی در ایستگاهی این هویت انقلابی شد چون رژیم پهلوی با ذات این هویت مشکل پیدا کرد و آن را دچار مشکل کرد؛ انقلاب آرام ‌آرام هویت خود را نشان داد و نسبت به جهان مدرن دارد واکنش‌های خودش را نشان می‌دهد که می‌تواند علاوه بر حالت سلبی حالت ایجابی نیز داشته باشد.

به گزارش فارس، در حاشیه همایش سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم نمایشگاه کتاب با موضوعات «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی (مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی»، «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به‌ویژه انقلاب اسلامی»، «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی/فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» بر پاشد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ک۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول