اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم نگاه حاکمیتی به موضوع کمبود مدارس در قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت رفع معضل کمبود فضای آموزشی و مدرسه در این شهر گفت: باید با نگاه حاکمیتی به این موضوع نگاه کرد تا این مشکل از قم رخت بربندد.

لزوم نگاه حاکمیتی به موضوع کمبود مدارس در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست امروز شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که کمبود فضای آموزشی و مدرسه در قم محسوس است و در برخی مناطق شهر به نوعی از بحران رسیده است اذعان کرد: به هر حال همان گونه که در تفکیک اراضی، به شوارع به عنوان یکی از ضروریات توجه می شود، باید بحث کاربری آموزشی و ساخت و ساز مدرسه را نیز به عنوان یک ضرورت و اولویت همیشگی و جدی مورد توجه قرار داد و بر آن اهتمام عملی داشت.

وی ادامه داد: نشست امروز این شورا با این هدف تشکیل شد که همه مسؤولان استان بتوانند با همفکری و تشریک مساعی، این موضوع را به شکل حاکمیتی مورد توجه قرار دهند و این معضل را از شهر بزدایند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین درباره پیشنهاد مطرح شده در این شورا برای مکلّف کردن شهرداری ها به تأمین فضای آموزشی و ساخت و ساز آن از طریق قانون شدن این امر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پیشنهاد، بار مالی دارد و نمی توان آن را از طریق طرح نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بررسی کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری در عین حال افزود: حل معضل کمبود فضای آموزشی و مدارس در قم نیاز به برخی پیشنهادهای کاربردی و عملیاتی دارد که یکی از این پیشنهادها، استفاده از برخی لکّه های فضای سبز در سطح شهر برای اختصاص به عنوان فضای آموزشی است، ضمن آن که رفع این معضل را می توان از طرق برخی تغییر کاربری ها هم پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می شود کمیته ای متشکل از نمایندگان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، آموزش و پرورش و همچنین شهرداری نسبت به شناسایی زمین های مناسب برای استفاده آموزشی و مذاکره با مالکان این زمین ها اقدام کند، ضمن آن که برخی از زمین های مناسب هم در اختیار اداره کل راه و شهرسازی است که می تواند مورد جا به جایی و تعامل قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در عین حال تأکید کرد: این معضل باید بر اساس یک برنامه زمان بندی شده در قم حل و فصل شود.

انتهای پیام/

  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول