اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تخصیص1250 میلیارد تومان به توسعه راه‌سازی در کردستان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بیش از یک هزار و 250 میلیارد تومان به بحث راه‌سازی کردستان اعتبار تخصیص یافته که بیش از یک‌هزار میلیارد تومان آن در بخش توسعه‌ ریلی بوده است.

تخصیص1250 میلیارد تومان به توسعه راه‌سازی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خیرالله خادمی صبح امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با بیان اینکه پروژه‌های بسیار بزرگی در کشور در حوزه راه در حال اتمام هستند، اظهار کرد: اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه توسعه ریلی و توسعه آزادراهی کشور با وجود تمام فشارها و تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی افتاده است.

وی گفت: بیش از یک هزار و 250 میلیارد تومان به بحث راه‌سازی کردستان اعتبار تخصیص یافته که بیش از یک‌هزار میلیارد تومان آن در بخش توسعه‌ ریلی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: حدود 8 درصد از اعتبارات این حوزه در کشور به استان کردستان اختصاص گرفته است که  این مهم نسبت به وسعت استان رقم بزرگی است و رشد چند برابری را داشته است. 

وی افزود:‌ برای اتصال کردستان به شبکه ریلی کشور حدود 6 هزار و 380 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده و زیرسازی151 کیلومتر آن 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد:  طی دو سال گذشته تاکنون حدود یک هزار میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و تلاش ما این است تا بهار سال آینده ریل‌گذاری به اتمام برسد.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اردبیل، آذربایجان شرقی و کردستان سه استانی است که تا پایان دولت به شبکه ریلی متصل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  به حذف برخی موانع ریل‌گذاری این خط‌آهن در کیلومتر21 هم گریزی زد و گفت: عملیات ریل‌گذاری از دیروز روز گذشته سرعت گرفته و49کیلومتر این مسیر ریل‌گذاری شده است.

وی اظهار کرد: در بخش جاده‌ای نیز از ابتدای دولت دو کوریدور بزرگراهی تعریف شده است که یک کوریدور آن کریدور غرب کشور است که از بندر امام خمینی(ره) تا مرز بازرگان امتداد دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه 340 کیلومتر از این پروژه در کردستان قرار گرفته و امیدواریم قطعات باقی مانده در استان را تکمیل کنیم، عنوان کرد:  طول این بزرگراه را یک‌هزار و 470 کیلومتر است که 900 کیلومتر آن در دست ساخت بوده و بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی تسهیل در دسترسی مردم کردستان به مرکز کشور را از دیگر اولویت‌های دولت بیان کرد و گفت: هم اکنون  8 تا 10کیلومتر از مسیر تهران ـ سنندج واقع در گردنه صلوات ‌آباد چهار خطه بوده و افزایش ظرفیت توسعه و دسترسی ایمن را فراهم کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ادامه این مسیر تا مرز باشماق در دستور کار قرار گرفته و برای جاده سنندج ـ مریوان13 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه 12 هزار و600 میلیارد ریال آن نقد بوده است، عنوان کرد: مسیر 52 کیلومتری این محور هم بهار سال آینده افتتاح خواهد شد که البته 44 کیلومتر این مسیر تا کنون آسفالت شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول