اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دو نماینده استان فارسی چرا در صحن دیروز مجلس حاضر نشدند؟

نماینده مردم جهرم و فسا که رأی آنها را در بین آرای طرح شفافیت نمی‌بینیم، علت را عدم حضور در صحن دیروز مجلس بیان کردند.

دو نماینده استان فارسی چرا در صحن دیروز مجلس حاضر نشدند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، از روز گذشته بحث شفافیت آرا، رد شدن این طرح در مجلس و حواشی آن بسیار داغ و تیتر یک کلیه رسانه‌های کشوری شده است و همه به دنبال این هستند تا ببینند نظر و رأی نماینده شان نسبت به این مهم چه بوده است.

در بین نمایندگان استان فارس، تاکنون روح‌الله نجابت، ابراهیم عزیزی، جعفر قادری و علیرضا پاک‌فطرت(نمایندگان شیراز و زرقان)، محمدجواد عسکری (نماینده داراب و زرین‌دشت)، عبدالعلی رحیمی مظفری(نماینده سروستان، خرامه و کوار)، حسین‌حسین زاده( نماینده لارستان، گراش، خنج و اوز)، جلال رشیدی کوچی( نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان)، مسلم صالحی( نماینده اقلید)،  سید موسی موسوی( نماینده لامرد و مهر)، محسن علیزاده (نماینده سپیدان و بیضا)، محمدمهدی فروردین(نماینده فیروزآباد، فراشبند‌ و قیروکارزین) رأی موافق خود را در صحن دیروز مجلس به اجرایی شدن این طرح اعلام کردند.

دو نماینده فسا و جهرم نیز عدم حضور خود در صحن دیروز مجلس را اطلاع‌رسانی کردند، این در حالی است که از سوی چهار نماینده دیگر استان نیز تاکنون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.

پیرو اطلاع‌رسانی دو نماینده جهرم و فسا جهت عدم حضور در صحن دیروز مجلس، خبرنگار فارس به سراغ این دو نماینده رفت تا ضمن اطلاع از علت عدم حضور در این جلسه مهم و سرنوشت‌ساز، نظر کلی آنها را در خصوص بحث شفافیت و رأی آنها در رأی‌گیری بعدی طرح شفافیت جویا شود.    

نماینده مردم فسا در گفتگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه دستورات هفتگی مجلس از یک هفته قبل به نمایندگان اعلام می‌شود، اظهار کرد: هفته گذشته برای روز سه‌شنبه به‌طور سه شیفت و روز چهارشنبه به‌صورت دو شیفت بررسی لایحه بودجه در دستور کار قرارگرفته بود.

حجت الله فیروزی عنوان کرد: قاعده نیز این بوده که وقتی وارد بحث بودجه می‌شویم، هیچ موضوع دیگری تا به اتمام رسیدن این موضوع در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در روز یکشنبه دکتر قالیباف به‌عنوان رئیس جلسه به درخواست برخی از نمایندگان، اولویت بررسی طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان را به رأی گذاشت تا در صورت تصویب، مجلس در اولین فرصت وارد بررسی این موضوع شود.

فیروزی با اشاره به اینکه طرح شفافیت در آن جلسه رأی آورد، در ادامه عنوان کرد: همان روز بنده به طرح،  رأی مثبت داده و اطلاع‌رسانی و تأکید کردم که با بحث شفافیت آرا موافق هستم.

وی ضمن اشاره به اینکه روز سه‌شنبه لایحه دولت در خصوص بودجه مورد بررسی قرار گرفته و پس از رأی نیاوردن به دولت بازگشت؛ ضمن تأکید بر رأی منفی خود به این لایحه از حذف شدن دیگر جلسات تعیین ‌شده جهت بررسی این موضوع خبر داد.

نماینده مردم فسا در ادامه افزود: به جهت حضور استاندار در فسا، بنده نیز با شرایطی که پیش آمد، برای روز گذشته مرخصی گرفته و به حوزه انتخابیه آمدم.

فیروزی ضمن تأکید مجدد بر عدم مشخص بودن دستور جلسه روز چهارشنبه از قبل، افزود: آخرِ شبِ روز سه‌شنبه، به دلیل لغو بررسی بودجه، دستور جلسات جدیدی جایگزین و اطلاع‌رسانی شده بود که طرح شفافیت آرا یکی از آنها بود.

وی در آخر اضافه کرد: اطلاع‌رسانی که در آخرِ شب صورت گرفته بود را بنده ندیده و صبح چهارشنبه راهی شهرستان شده بودم و اساساً دیروز در صحن مجلس جهت رأی دادن حضور نداشتم اما تأکید بنده همچنان بر شفافیت بوده و در زمان رأی‌گیری مجدد، رأی مثبت به طرح را خواهم داد.

یکی دیگر از غایبین صحن دیروز مجلس  از میان نمایندگان استان فارس، نماینده مردم جهرم بود که خبرنگار فارس به گفت‌وگو با او پرداخت. 

محمدرضا رضایی کوچی بابیان اینکه به فوریت این طرح رأی  موافق داده که در دستور قرار گیرد، گفت: قطعاً موافق شفافیت آرا هستم زیرا این حق مردم استتا بدانند نماینده‌های آنها به طرح‌ها، لوایح و موضوعات مختلف چه رأی می‌دهد.

وی گفت: من به همراه چهار همکار دیگر از سمت مجلس در مأموریت و در برخی از پایانه‌های مرزی به جهت رفع مشکلاتی که در آنجا وجود دارد حضور پیدا کردیم.

نماینده مردم جهرم اضافه کرد: به همین دلیل در رأی‌گیری دیروز مجلس حضور نداشتم، که اگر حضور داشتم به طرح رای موافق می‌دادم و هر زمان که به‌صورت مجدد نیز مطرح شود قطعاً رأی مثبت خود را اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول