اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خانواده‌ها مکتب شهید سلیمانی را برای فرزندان خود تبیین کنند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: خانواده‌ها باید ابعاد شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را برای فرزندان خود تبیین کنند و این باید با استفاده از خلاقیت و ابتکار عمل باشد تا به یک فرهنگ جاری در نسل آینده تبدیل شود.

خانواده‌ها مکتب شهید سلیمانی را برای فرزندان خود تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در جمع همسران پاسدار و بانوان شاغل در سپاه روح‌الله در مصلی اراک با گرامیداشت روز زن اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهانه خلقت و بزرگترین بانوی مکتب ساز جهان اسلام محسوب می‌شود که در همه ابعاد الگو است و امروز نام‌گذاری ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن که از برکات نظام اسلامی است یک افتخار برای زنان محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه امروز بانوان ما در انقلاب اسلامی با تأسی از سیره حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندانی انقلابی و باانگیزه برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی پیشتاز هستند و امروز پیشرفت‌های به دست آمده مرهون همین تربیت نسل بانوان انقلابی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: امروز هویت اجتماعی بانوان به برکت انقلاب اسلامی است چراکه انقلاب اسلامی بسترهای جاری شدن فرهنگ اهل بیت(ع) را در کشور جاری کرد و امروز بانوان ایرانی با تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س) در حماسه سازی مردان با غیرت ایرانی سهیم هستند.

کریمی با بیان اینکه آن چیزی که امروز باید مورد توجه باشد توجه به تقویت بنیان خانواده است چراکه دشمنان سرمایه‌گذاری زیادی برای ضربه زدن به این نهاد مقدس کردند و لذا باید برنامه‌ریزی داشت ادامه داد: خانواده معظم شهدا و خصوصاً مادران و همسران شهدا الگویی حاضر و کارآمد برای بانوان هستند چراکه با وجود سختی‌ها و مشکلات همواره بر راه ارزشمند و مکتب شهدا پایبند بودند.

وی اضافه کرد: امروز همسران ارجمند پاسداران با همراهی رزمندگان در انجام صحیح مأموریت‌های سپاه نقش ارزنده  و قابل تقدیری ایفا می‌کنند و تلاش‌های آنها در راستای ایفای نقش به عنوان یک همسر مؤمن، همراه و در عین حال مقتدر در انجام رسالت استحکام خانواده و تربیت فرزندان آینده‌ساز و انقلابی کاملاً قابل تقدیر است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی خانواده نقش با اهمیت و مهمی دارد چراکه در بیانیه گام دوم که به عنوان یک راهبرد در اختیار ما قرار گرفته به مسئله خانواده و سبک زندگی بسیار تأکید شده است و لذا می‌طلبد بیشتر کار شود.

کریمی تأکید کرد: آن چیزی که در گام دوم انقلاب کشور به آن احتیاج دارد تربیت شهید سلیمانی‌ها است و لذا تبیین مکتب شهید سلیمانی بسیار باید مورد توجه باشد چراکه این مکتب انسان‌ساز بسیار می‌تواند در تربیت نسل تمدن ساز مؤثر باشد.

وی گفت: امروز خانواده‌ها باید ابعاد شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را برای فرزندان خود تبیین کنند و این باید با استفاده از خلاقیت و ابتکار عمل باشد تا به یک فرهنگ جاری در نسل آینده تبدیل شود.

توجه به خانواده و تقویت بنیان خانواده یک ضرورت مهم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز گفت: حضرت زهرا(س) نمونه واقعی یک انسان کامل و به عنوان بهترین و کامل‌ترین زن در دنیا همچون نگینی می‌درخشد و امروز الگوبرداری و تبیین شخصیت والای این بانوی باعظمت یک وظیفه و رسالت مهم است که باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی اظهار کرد: بانوان مسلمان بزرگترین الگویی که امروز در اختیار دارند حضرت فاطمه زهرا(س) است چراکه در ابعاد ولایتمداری، همسرداری، مادری، بندگی خداوند، مدیریت در خانه، تربیت صحیح فرزندان، مجاهدت فی سبیل الله، امر به معروف و نهی از منکر یک الگوی کارآمد و عملیاتی محسوب می‌شوند.

وی افزود: مکتب انقلاب اسلامی برگرفته از سیره علوی، فاطمی و حسینی است که امام(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی احیاء گر مکتب اهل بیت(ع) بودند و امروز ملت ایران عزتمند و سرافرازی خود را از وجود اهل بیت(ع) دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: امروز بانوان ایران اسلامی با تأسی از سیره فاطمی و زینبی در عالی‌ترین جایگاه قرار دارند چراکه بانوان از ابتدای انقلاب تابه امروز نقش حیاتی در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند و با تربیت فرزندان، حفظ کیان خانواده، همراهی با همسران و سایر امورات دیگر نقش اثرگذاری ایفا کردند.

عبدی ادامه داد: توجه به خانواده و تقویت بنیان خانواده یک ضرورت مهم است چراکه اساسی‌ترین اجتماع در انقلاب اسلامی خانواده است و دشمن امروز به اهمیت جایگاه خانواده پی برده و لذا به دنبال ضربه زدن است.

وی اضافه کرد: دشمن یکی از ابزارهایی که برای ضربه زدن به کیان خانواده را مورد استفاده قرار داده فضای مجازی است و لذا باید هوشیار بود و در استفاده از این فضا مدیریت صحیح داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: تربیت فرزندان صالح و همیاری همسران برای بانوان یک جهاد فی سبیل الله است چراکه مدیریت در خانه و اموراتی که مربوط به بانوان می‌باشد در کنار سختی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و لذا باید مراقبت کرد.

عبدی تأکید کرد: امروز بانوان باید بیشتر به جنگ فرهنگی دشمنان توجه داشته باشند چراکه شگردهای دشمنان کاملاً شیطانی است و دشمن در جنگ فرهنگی و روانی اهداف زیادی دنبال می‌کند که یکی از مهمترین آنها ضربه زدن به اصل خانواده است.

وی افزود: امروز آن چیزی که باید مورد توجه بانوان باشد فرزند آوری و تربیت فرزند صالح برای نسل آینده انقلاب است چراکه کشور نیازمند تربیت شهید حججی‌ها و فهمیده‌ها است و اینجا نقش و اهمیت کار بانوان بسیار باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول