اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

راه تغییر صندوق‌های رأی است/ اصلاح‌طلبان نمی‌توانند خود را از انتخابات کنار بکشند

معاون اول دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه هرگونه تغییری در کشور و مسیر توسعه و پیشرفت از راه صندوق‌های رأی می‌گذرد، خطاب به جریان اصلاحات گفت که مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 داشته باشند.

راه تغییر صندوق‌های رأی است/ اصلاح‌طلبان نمی‌توانند خود را از انتخابات کنار بکشند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات امروز پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه در همایش مردم و انتخابات 1400 که به همت انجمن اسلامی معلمان در تهران برگزار شد، بر ضرورت مشارکت هرچه بیشتر و بهتر اصلاح طلبان در انتخابات 1400 تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید با نگاه و منافع ملی و حضور حداکثری مردم در انتخابات حضور داشته باشیم به برخی اظهار نظرها مبنی بر رد و عدم احراز صلاحیت‌ها اشاره و تأکید کرد: اصلاح طلبان در هیچ انتخاباتی با کمبود نیرو مواجه نبوده‌اند.

اظهارات محمدرضا عارف در این همایش در حالی بیان می‌شود که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی از احزاب تندروی اصلاح‌طلب به بهانه عدم احراز صلاحیت برخی از نیروهای اصلاح طلب، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان را از ارائه هرگونه لیست انتخاباتی بر حذر داشتند.

براساس این گزارش، عارف در ادامه اظهاراتش گفت: در همان انتخابات (یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) که برخی‌ها می‌گفتند نمی‌توانیم با 4 نفر لیست انتخاباتی ببندیم، 30 چهره اصلاح طلب در لیست‌ها حضور داشتند که شما کارنامه برخی از آنان را در مجلس دهم دیدید.

وی ضمن توصیه به هیأت‌های نظارتی انتخابات برای عمل به مر قانون خطاب به اصلاح طلبان گفت: نمی‌توانیم از انتخابات کنار بکشیم، من به عنوان عضو کوچک جریان اصلاحات می‌گویم که ما در شرایط سخت‌تر از این هم پیروز شدیم چرا که همواره به دنبال رأی توده مردم و آرای خاکستری هستیم.

عارف گفت: قطعاً اگر توده مردم و آراء خاکستری به صحنه انتخابات وارد شوند اصلاح طلبان رأی خواهند آورد و 8 سال دولت سید محمد خاتمی نشان داده که هر وقت اصلاح طلبان روی کار بودند عملکرد بهتری داشتند و گواه این مسأله نیز اجرای دقیق و درست برنامه سوم توسعه است.

وی ظرفیت تعامل و دیپلماسی با دنیا را از ویژگی‌ نیروهای اصلاح طلب و به تبع آن دولت بالا آمده از این جریان عنوان و تصریح کرد: همه باید بدانیم که اگر قرار است در معیشت، زندگی، رفاه، توسعه و پیشرفت کشور تغییر و گشایشی حاصل شود راه آن صندوق‌های رأی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وی با اشاره به حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف انقلاب ضمن تاکید بر اینکه امام ظرفیت مردم را به خوبی درک کرده و شناخته بود، گفت: امام صاحبان اصلی انقلاب را مردم می‌دانستند و مردم نیز در راهپیمایی های مختلف و انتخابات ها حمایت خود را از نظام نشان دادند.

**فضای انتخابات در حالی که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ قرار دادیم سرد است

عارف ضمن تاکید بر اینکه فضای انتخابات در حالی که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ قرار دادیم سرد است، گفت: مردم احساس می‌کنند که حضورشان در پای صندوق‌های رای اصلی ندارند و به خواسته هایشان اعتنا نمی شود.

وی افزود: نگاه قیم مآبانه به مردم آنها را آزار می دهد و امروز هم به خاطر ناکارآمدی ها شکافی بین مردم و حاکمیت ایجاد شده اما این به معنای زیر سوال رفتن دستاوردها و اصلی انقلاب نیست بلکه مردم به خاطر عملکردها نگران هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اصل سوم قانون اساسی با توجیهات غیر اصولی سکون مانده است، تصریح کرد: جوانان ما امروز نگران آینده هستند و احساس تبعیض آنها را از اذیت می کند.

عارف با اشاره به ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن به حضور موثر زنان جامعه در مجامع علمی و دانشگاهی اشاره و از عدم سهم بیشتر به زنان و جوانان در نهادهای تصمیم گیر و اجرایی انتقاد کرد.

**مسئولان فکر می‌کنند در اجرای قوانین تافته جدا بافته از مردم هستند

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان فکر می‌کنند در اجرای قوانین تافته جدا بافته از مردم هستند، اظهار داشت: شعار شفاف سازی داده می شود که باید در دولت مجلس و قوه قضاییه شفاف سازی صورت گیرد.

رئیس شورای منحله عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، از وعده ها و شعارهای غیر اصولی برخی کاندیدا در ایام انتخابات انتقاد و تصریح کرد: در انتخابات‌های مختلف شعارهای غیر عملی و رای جمع کنی داده می شود و مطالبات را بالا می‌برد. نامزدها باید به خوبی بدانند اگر ۷۰ درصد از شعارهایی که داده‌اند عملی شود و ۳۰ درصد آن محقق نشود به این معناست که مردم را ۳۰ درصد نسبت به خود طلب کار کرده‌اند.

عارف در ادامه وی با بیان اینکه رقیب سیاست حذفی و عدم تحمل رقیب مقابل را دنبال می‌کند، از این روحیه انتقاد و تاکید کرد که چرا باید فضا به این سمت برود؟

وی با بیان اینکه راه دموکراسی و تحقق قانون اساسی از صندوق رای می گذرد، گفت: وقتی بپذیریم که راه حل مشکلات از صندوق های رای بیرون می آید دیگر این سوال که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم محلی از اعراب نخواهد داشت به عبارتی اصلاً نباید در جریان اصلاحات این روحیه شل و بی‌انگیزگی در مورد انتخابات وجود داشته باشد.

**نباید مسائلی مبنی بر عدم حضور در انتخابات مجدداً طرح شود

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم ادامه داد: اقتدارگرایان که در بخشی از حاکمیت وجود دارند به دنبال رقابت نبودند بلکه دنبال حذف جریان اصلاحات هستند و نباید مسائلی که در گذشته مبنی بر عدم حضور در انتخابات وجود داشت مجدداً طرح شود.

عارف، اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا را پر اهمیت تر از ریاست جمهوری عنوان و تاکید کرد: پایه دموکراسی از شوراهای شهر و روستا می گذرد.

معاون اول دولت اصلاحات که در نشست انجمن اسلامی معلمان سخن می گفت به اهمیت و نقش معلمان ما پیشرفت‌های کشور اشاره و تصریح کرد: پیشرفت ها و نخبه های علمی‌مان را مرهون اساتید و معلمان این مرز و بوم هستیم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم با روش نرم با آسیب ها و بحران های اجتماعی مقابله کنیم معلمان و اساتید در این مسیر نقشی ممتاز و پررنگ خواهند داشت.

عارف به دوگانه منزلت و معیشت معلمان نیز اشاره و انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را انقلاب فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: باید دغدغه معلم تعلیم و تربیت فرهنگ و پیشرفت‌های علمی کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می خواهیم که معلمان به وظیفه ذاتی خودشان که همانا تعلیم و تربیت است که به درستی عمل کنند باید آرامش داشته باشند و حمایت از این عشق مثل پاشیدن بذر گردو در زمین است است و بالاترین سرمایه گذاری نیز در تامین معیشت مردم معلمان است.

وی با اشاره به اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اظهار داشت: نخستین دغدغه در بیانیه گام دوم انقلاب علم و فناوری است و باید در این جهت گام برداریم به عبارتی برای اعتلای کشور باید منزلت معلمان و اساتید نیز بالا برود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول