اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تربیت فاطمی در بدنه اجتماع نهادینه شود

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت و ولادت حضرت زهرا در شیراز گفت: حضرت فاطمه(س)، الگوی تمام انسانها به ویژه بانوان است و باید تربیت فاطمی را در خانواده‌ها و بدنه اجتماع نهادینه کنیم.

تربیت فاطمی در بدنه اجتماع نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روح الله رشیدی در مراسم جشنی که به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و دهه مبارک فجر در بوستان ولیعصر شیراز برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز گرامیداشت مقام زن، حضور بانوان در عرصه‌های کار و تلاش را با اتکا بر خصایصی همچون سخت‌کوشی، عفاف و از خودگذشتگی موجب ارتقاء جایگاه معنوی و فرهنگی آنان دانست.

وی  ضمن گرامی‌داشت یاد امام راحل و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: امام جز در راه خدا گامی برنداشت و کلامی نگفت و بی شک امام خمینی، نقطه آغازین تحول بزرگ و عظیم در آن مقطع تاریخی بود که توانست باعث احیای مجدد اسلام شود.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت و ولادت حضرت زهرا با اشاره به اینکه امام و شهدا توانستند عزت را برای مسلمین به دست بیاورند، اظهار داشت: اعتقاد امام خمینی (ره) بر مردم باوری و حمایت از محرومین و مستضعفین بود بنابراین تلاش می کرد که باری از دوش زحمتکشان و کارگران بردارد.

وی با بیان اینکه امام (ره) به قشر محروم جامعه توجه داشت و برای عدالت نهیب می‌زد، گفت: امروز ما هر جا که دچار ضعف و اشکال هستیم، آن مشکل ریشه در فاصله گرفتن از افکار و مکتب امام (ره) دارد.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: شناخت بیشتر مردم از این دو الگوی ماندگار موجب تقویت دین و انقلاب در جامعه می شود بنابراین جوانان می توانند با تاسی از آموزه‌های تربیتی زندگی حضرت زهرا(س)، در مسیر زندگی سعادتمندانه یاری شوند و گامی نزدیک‌تر به سبک زندگی فاطمی بگذارند.

وی با بیان اینکه امروز برگشت به راه و مکتب امام (ره) راه موفقیت یکایک ما است، افزود: امروز انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس نیز در این مراسم گفت: برگزاری برنامه جشن و سرور از سفارشات اهل بیت(ع) است که گفته اند شیعیان ما در شادی ما شاد و در غم ما اندوهناک هستند.

محمدجعفر دوستدار با اشاره به ضرورت افزایش میزان مطالعه در جامعه افزود: برخی افراد باهوش، از فرصت شهادت و ولادت ائمه استفاده می کنند و  با خود قرار دارند که در مناسبت ها، مطالعه متناسب با آن ایام را داشته باشند تا با سیره اهل بیت بیشتر آشنا بشوند.

معاون سپاه فجر فارس اضافه کرد: در این ایام خوب است که سیره حضرت زهرا در همسرداری، نقش فرزندی مقابل پدر،  تربیت فرزند همچنین مشارکت در مسائل اجتماعی مورد مطالعه قرار بگیرد چرا که سیره حضرت زهرا(س) می تواند الگویی فاخر برای همه دختران و زنان جامعه باشد.

وی با اشاره به اعتیاد افراد جامعه به فضای مجازی و تلف شدن وقت مفید جوانان در این فضا گفت: خوب است که مقداری از  این زمان را صرف تلاوت قران کریم کنیم.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید کرامت اله قائدی، شهید امربه معروف تجلیل شد.

در این برنامه که به همت ستاد مردمی بزرگداشت شهادت و ولادت حضرت زهرای شیراز برگزار شد، شرکت کنندگان قریب به ۹۰ دقیقه از برنامه های شاد و مفرح پیش بینی شده ،شامل اجرای موسیقی، استندآپ کمدی، مسابقه و... بهره بردند.

لازم به ذکر است رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک از ضروریات حضور در این برنامه بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول