اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: محدودیت منابع آبی کشورمان به نوعی کشت برخی از محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است که با کشت گلخانه‌ای می‌توان بخش قابل توجهی از منابع آبی را مدیریت کرده محصولات مورد نیاز مصرف‌کنندگان را با کمترین میزان برداشت از منابع آبی تامین کرد.

ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی شهریاری عصر روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان مهاباد در آیین کلنگ زنی سایت گلخانه هیدروپونیک مجتمع اظهار داشت: برای تامین آب کشت گلخانه‌ای مشکلی وجود ندارد و از این ظرفیت برای اشتغال زایی و راندمان اقتصادی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدروپونیک و عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازار یابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار و تداوم کار و تولید محصول در تمام فصل‌های سال با توجه با امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد می طلبد که این کشت توسعه یابد.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: محدودیت منابع آبی کشورمان به نوعی کشت برخی از محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است که با کشت گلخانه‌ای می‌توان بخش قابل توجهی از منابع آبی را مدیریت کرده محصولات مورد نیاز مصرف‌کنندگان را با کمترین میزان برداشت از منابع آبی تامین کرد.

وی با قدردانی از ورود شرکت باختر به عرصه توسعه کشاورزی در کنار فعالیتهای حوزه پتروشیمی تصریح کرد: اگر واحدهای بزرگ اقتصادی و تولیدی به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند بخش عمده‌‌ای از مشکلات بیکاری و اقتصادی حل می‌شود.

خاطرنشان می‌شود این سایت گلخانه ای با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول