اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ظرفیت تولید شمش فولاد کشور به ۴۰ میلیون تن رسید/ اشتغالزایی برای 700 نفر جدید در زنجان

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: با افتتاح واحد البرز ناب آرش ۲.۵ درصد به ظرفیت شمش فولاد کشور افزوده شد و ظرفیت ایران در تولید شمش به ۴۰ میلیون تن رسید.

ظرفیت تولید شمش فولاد کشور به ۴۰ میلیون تن رسید/ اشتغالزایی برای 700 نفر جدید در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید زرندی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح واحد البرز ناب آرش استان زنجان، تعداد واحدهای بزرگ تولید شمش کشور به ۸۶ رسید.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: با افتتاح این واحد صنعتی ۲.۵ درصد به ظرفیت شمش فولاد کشور افزوده شد و ظرفیت ایران در تولید شمش به ۴۰ میلیون تن رسید.

وی افزود: این واحد صنعتی با همکاری و سرمایه‌گذار خارجی ایجاد شده و یک میلیون تن ظرفیت تولید شمش فولاد را دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: هدف کشور تکمیل واحدهای صادرات محور ، تکمیل کننده زنجیره ارزش صنعت و تامین کننده مواد اولیه است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال چهار طرح دیگر راه‌اندازی شده و ۲.۷ میلیون تن به ظرفیت شمش فولادی افزوده می‌شود.

زرندی ادامه داد: بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، با وجود کاهش جهانی تولید در سال۲.۲۰ بیش از ۱۳ درصد رشد در تولید فولاد خام در ایران اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان نیز گفت: امروز همزمان با پنجمین روز از ایام دهه فجر، مجتمع فولاد البرز ناب آرش با سرمایه‌گذاری 45 هزار میلیارد ریالی در شهرستان ابهر افتتاح شد.

ناصرفغفوری اضافه کرد: مجتمع فولاد البرز ناب آرش در سال 1393 عملیات اجرایی خود را آغاز کرد که 70 درصد پیشرفت فیزیکی آن در بین سال‌های 1397 تا 1399 صورت گرفت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود، با افتتاح واحد ذوب این شرکت به ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش آهن و راه‌اندازی واحد نورد آن به میزان 600 هزار تن در آینده نزدیک به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات خصوصی تولید فولاد در سطح ملی محسوب شود که حدود 5 درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر 45 هزار میلیارد ریال است که 40 درصد آن سرمایه‌گذاری داخلی و 60 درصد هم سرمایه‌گذاری خارجی است.

این شرکت در راستای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای در نظر دارد به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان، کارخانه نورد را با ظرفیت 600 هزار تن با نیروی کار 500 نفری، در قالب کارخانه‌های فرآوری محصولات اعم از گندله‌سازی، کنسانتره و آهن اسفنجی راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/73005/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول