اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گازرسانی به روستاهای سرکویر؛ مطالبه جدی مردم منطقه

گازرسانی به روستاهای سرکویر دامغان از مطالبات اصلی و جدی مردم این منطقه است که در دیدار با مسؤولان استانی مطالبه کردند.

گازرسانی به روستاهای سرکویر؛ مطالبه جدی مردم منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، رضا اردکانی، بخشدار امیرآباد عصر امروز در نشست مشورتی بررسی مشکلات و مسائل اهالی منطقه سرکویر(روستاهای حسینان، معلمان و رِشم) بخش امیرآباد دامغان که هم‌زمان با پنجمین روز از دهه فجر و با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در حسینیه روستای رِشم برگزار شد، اظهار کرد: امروز و با حضور معاون استاندار، مدیران کل ستادی استانداری و مدیران کل استان و مدیران شهرستان، این نشست مشورتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه منطقه سرکویر دارای ۲۲۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت است، ادامه داد: منطقه سرکویر، منطقه‌ای عشایرخیز بوده و بیشترین جمعیت عشایری منطقه سرکویر در روستای رِشم ساکن هستند.

اردکانی اضافه کرد: در بحث منابع آبی مشکلی وجود ندارند؛ اما در خصوص آب کشاورزی و دامداری مسائل و مواردی وجود دارد که نیاز به توجه و رسیدگی است.

بخشدار امیرآباد تصریح کرد: همچنین در بحث تأمین نهاده‌های دامی نیز کمبودهایی وجود دارد که با نحوه جدید توزیع مشکلات کاهش یافته است.

اردکانی با بیان اینکه مسأله تأمین نفت سفید و گاز مایع با توجه به سردسیر بودن این روستاها، از دیگر دغدغه‌های اهالی منطقه است، گفت: سال گذشته سیل ویرانگری را در منطقه شاهد بودیم که در بخش کشاورزی خسارات زیادی را وارد کرد.

وی افزود: اهالی روستا درخواست دارند تا در خصوص راه‌های دسترسی، هدایت سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز خسارات اقداماتی مؤثر صورت گیرد.

رشمی، رئیس شورای اسلامی روستای رِشم نیز گفت: ضمن تقدیر و تشکر از حضور معاون استاندار، فرماندار و مدیران کل در این منطقه و توجه به دغدغه‌های اهالی، درخواست داریم تا با اقداماتی مؤثر، بحث درآمد روستائیان در این منطقه تقویت شود.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای منطقه سرکویر، یکی از مطالبات اصلی و جدی مردم است، عنوان کرد: امکانات ورزشی، پوشش اینترنت نسل سوم و ایجاد فضاهایی برای گذران اوقاف فراغت جوانان و نوجوانان از دیگر مطالبات اهالی است.

رئیس شورای اسلامی روستای رِشم با بیان اینکه پل ورودی روستای رِشم نیاز به ترمیم و بهسازی دارد تا در صورت وقوع سیلاب از بروز خسارت جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: مردم روستا در بحث تأمین خوراک دام و علوفه با مشکل مواجه هستند.

رسیدگی به مشکلات منطقه سرکویر

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان در این نشست ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: موارد و دغدغه‌های شما مردم خوب و روستاییان عزیز را درک می‌کنیم.

وی گفت: توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت روستائیان با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها و توجه به تقویت مهاجرت معکوس، از اولویت‌های برنامه‌های دولت در استان سمنان است و کمبودها، مسائل و مشکلات منطقه سرکویر دامغان در مهلت زمانی مشخص، رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مسیر توسعه روستاها و کاهش مشکلات و مسائل پیرامون زندگی روستائیان، دولت با محدودیت‌های منابع مالی مواجه شد اما با وجود تمام محدودیت‌ها، فشارها و تحریم‌ها، تمام همت و تلاش مسئولین بر این است تا دغدغه‌های شما روستائیان را برطرف کنند.

منصوری بیان کرد: امروز به نمایندگی از استاندار سمنان در این نشست با گوش جان شنوای مسائل، دغدغه‌ها و نظرات شما مردن عزیز هستیم و ان‌شاءالله برای رفع این موارد اقدامات لازم را در دستور کار قرار خواهیم داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با بیان اینکه مواردی از قبل احصا و منعکس شد که به همین واسطه مدیران مرتبط امروز در این جلسه حضور یافتند تا با بررسی موارد و مسائل، به مشکلات موجود رسیدگی شود، تأکید کرد: در خصوص مشکلاتی که داخل استان قابل‌پیگیری و برطرف شدن نباشد و نیاز به پیگیری در سطح ملی داشته باشد، طی مکاتبه‌ای توسط استاندار سمنان پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

رفع کمبودهای منطقه سرکویر در دستور کار است

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این نشست با بیان اینکه مردم منطقه سرکویر، بسیار قانع، خونگرم و مهربان هستند، اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار سمنان، مسائل و مشکلات منطقه احصا و به استانداری اعلام شده است و امروز معاون استاندار و مدیران کل مرتبط ستادی استانداری به همراه مدیران ادارات برای برطرف کردن نواقص و کمبودها در این منطقه حضور یافتند.

مهدی بندرآبادی افزود: مدیران امروز در این نشست شنوای مباحث و مسائل مطرح‌شده از سوی اهالی بوده و بررسی و رسیدگی به این موارد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای آینده به‌منظور کاهش دغدغه‌های ما و نگرانی‌های شما مردم از سوی مدیران ادارات ارائه می‌شود.

فرماندار شهرستان دامغان ادامه داد: پس از انجام پیگیری‌ها و بحث و تبادل‌نظر، دستور اقدامات لازم با قید مهلت زمانی صادر و در زمان تعیین شده از سوی مدیران کل استان و شهرستان نیاز است که به انجام برسد.

به گزارش فارس؛ اصلاح مهندسی پل ورودی روستای رِشم و احداث دیوار ساحلی به‌منظور جلوگیری از بروز خسارت در زمان جاری شدن سیلاب، به‌کارگیری اقدامات لازم در خصوص تأمین آب کشاورزی روستا به‌منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق لایروبی و تقویت و توسعه آب چشمه، پیگیری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌منظور توسعه گردشگری و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تأکید بر تخصیص زمین برای احداث خانه ورزش جوانان و دامداری و ایجاد زیرساخت‌های لازم از مباحث مطرح‌شده در این نشست بوده است.

رسیدگی به وضع راه‌های دسترسی عشایری روستا و ترمیم و بهسازی آن، پیگیری برای تخصیص اعتبار و اصلاح شبکه آبرسانی شُرب روستا به‌منظور تقویت آب شرب، پیگیری جهت ذخیره سهمیه نفت سفید خانوارهای روستایی در فصول گرم برای استفاده در فصول سرد و تأمین کمبود نیاز در این مهم، افزایش سهمیه گاز مایع خانوارهای روستای رِشم در صورت نیاز مشترک از چهار کپسول به ۱۰ کپسول در ماه و ... از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست بوده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول