اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اخذ مجوز مرکز جامع سلامت روستای کو‌ه‌زر پیگیری می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز احداث مرکز جامع سلامت در روستای کوه‌زر دامغان، طی مکاتبه با وزارت بهداشت انجام می‌شود.

اخذ مجوز مرکز جامع سلامت روستای کو‌ه‌زر پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، فاطمه منصوری عصر امروز هم‌زمان با پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر سال ۱۳۹۹، با حضور در منطقه کوه‌زر و در نشست مشورتی بررسی مشکلات و مسائل اهالی منطقه در حسینیه این روستا اظهار کرد: بحث سلامت مردم به‌خصوص روستائیان از دغدغه‌های جدی مسؤولان در استان است و به‌منظور رفاه حال اهالی منطقه کوه زَر و توابع آن، پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز مرکز جامع سلامت، از طریق مکاتبه با وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص معادن و بهره‌برداری توسط بومیان و اهالی منطقه در قالب شرکت تعاونی دهیاری‌ها، در شورای معادن با نگاه مثبت استاندار سمنان و با قید اولویت مردم منطقه بررسی خواهد شد و واگذاری معادن به شرکت تعاونی‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

منصوری تأکید کرد: برگشت منابع یک درصد حاصل از حقوق دولتی بخش معادن نیز باید در روستاها و برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در این مناطق هزینه شود.

وی از برقراری پوشش تکنولوژی اینترنت نسل سوم تلفن همراه در این روستا در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: در بحث نهاده‌های دامی شرایط با نحوه توزیع جدید مطلوب‌تر خواهد بود و مشکلات اهالی منطقه برطرف می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان همچنین از کاهش مشکلات حوزه آب در روستای کوه‌زر و توابع از طریق اقدامات کوتاه‌مدت تا پایان سال و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در این حوزه خبر داد و گفت: تأکید داریم تا پیگیری‌ها با زمان مشخص تعیین و به سرانجام برسد و مردم عزیز نیز در مهلت مقرر در صورت به نتیجه نرسیدن پیگیری‌ها، مطالبه‌گر باشند.

لزوم استقرار مرکز امدادی در محور جندق- معلمان 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: با تأکید استاندار سمنان مبنی بر حضور معاونان در روستاها و مناطق محروم، امروز این سفر در پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به روستای کوه‌زر دامغان انجام شد.

حسن سعدالدین ادامه داد: به‌صورت هم‌زمان سایر معاونان استاندار سمنان به‌منظور بررسی و رسیدگی به مطالبات اهالی مناطق محروم و روستاها، در این مناطق حضور یافتند.

وی بیان کرد: از تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته برای حل مشکلات روستاها و ارتقای شاخص‌ها، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان افزود: به دلیل دوبانده شدن جاده جندق-معلمان، نیاز است تا پیگیری لازم جهت استقرار یک مرکز فوریت‌های پزشکی و امداد در این محور مواصلاتی انجام شود.

سعدالدین عنوان کرد: دستورات لازم برای رسیدگی به مشکلات مطروحه صادر و مدیران کل مرتبط موظف هستند تا در مهلت زمانی مقرر نسبت به انجام این موارد اقدام کنند.

پرداخت تسهیلات به مردم کوه‌زر 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه ۴۵۰ خانوار با یک‌هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت در منطقه کوه‌زر و توابع آن استقرار دارند، افزود: در بحث خدمات دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به حساب دهیاری کوه‌زر واریز شده است.

مهدی صمیمیان بیان کرد: سرانه هر روستایی در روستای کوه‌زر بالغ‌بر ۳۰۰ هزار تومان که امری بسیار ارزشمند و مطلوب بوده و از نُرم کشوری بسیار بیشتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به تفریغ بودجه روستاهای منطقه کوه‌زر، امکان دریافت تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ هشت درصد و بازپرداخت چهار ساله برای این منطقه وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان بیان کرد: با تأسیس شرکت تعاونی دهیاری‌ها با حضور اهالی و روستاییان منطقه کوه‌زر، امکان واگذاری معادن و ارائه تسهیلات به مبلغ سه میلیارد تومان به شرکت تعاونی وجود دارد.

صمیمیان با بیان اینکه ماشین‌آلات دهیاری‌های منطقه مطلوب و مناسب است، اظهار کرد: کلیه واحدهای مسکونی روستایی در سراسر استان، تا سقف ۵۰ میلیون تومان از طریق بیمه برکت، تحت‌پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.

وی گفت: «طرح ابرار» ویژه روستاها، طرحی ویژه پیمانکاری اقدامات عمرانی و ... در روستاها است که پیمانکاران به‌صورت امانی اقدام به اجرای طرح می‌کنند که می‌توان در بحث راه‌های روستایی این منطقه از این مهم استفاده کرد.

رسیدگی به مشکلات مردم منطقه کوه‌زر 

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این نشست گفت: امروز به‌منظور پیگیری و بررسی و همچنین رسیدگی به مسائل و مشکلات و دغدغه‌های مردم منطقه کوه‌زر، به دستور استاندار سمنان، معاون وی به همراه مدیران کل ستادی استانداری در این روستا حضور پیدا کردند.

مهدی بندرآبادی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان نیز به‌منظور رسیدگی به مسائل در منطقه حضور پیدا کرده و در این نشست پیگیری‌های لازم مرتبط با هر بخش توسط مدیر مربوطه بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی تأکید کرد: موارد و مسائلی که در حال حاضر امکان پیگیری، بررسی و صدور دستور مقتضی وجود نداشته باشد، از طریق استان و مدیران کل ستادی استانداری پیگیری خواهد شد و نگرانی‌های شما روستاییان برطرف می‌شود.

فرماندار شهرستان دامغان ادامه داد: مردم کویر و این دیار، انسان‌های قانع، کوشا، مهربان و مقاوم هستند و بخش قابل‌توجهی از پیمانکاران استان و اقدامات در این حوزه، از مردم منطقه کوه زَر هستند که بسیار ارزشمند است.

به گزارش فارس؛ بهسازی و ترمیم خانه بهداشت روستای کوه‌زر و تجهیز آن، ارسال درخواست احداث مرکز جامع سلامت منطقه کوه‌زر به وزارت بهداشت، پیگیری استقرار خودپرداز پست‌بانک در روستای کوه‌زر و توابع، پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی استانداری سمنان برای رفع نیاز روستائیان، واگذاری خطوط تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت ADSL در روستا، بهینه‌سازی و پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه، انجام اقدامات برای تأمین باطری پرظرفیت برای جلوگیری از قطعی تلفن و اینترنت در زمان قطعی برق و ... از جمله مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول