اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همتی: «نظارت» مانع تصمیم‌گیری شجاعانه مدیران نشود/ 2هزار تخت بیمارستانی به هرمزگان افزوده شد

استاندار هرمزگان گفت: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، دستگاه‌های نظارتی باید دید عالمانه و آگاهانه‌تری داشته باشند و نباید نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که مدیران از اخذ تصمیم‌های شجاعانه در شرایط مهم و حساس بازداشته شوند.

همتی: «نظارت» مانع تصمیم‌گیری شجاعانه مدیران نشود/ 2هزار تخت بیمارستانی به هرمزگان افزوده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی امروز در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با همراهی معاونان، فرماندار بندرعباس و جمعی از مدیران کل دستگاه هایی اجرایی با حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

استاندار هرمزگان در این دیدار با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی، تحریم های ظالمانه دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران اظهار داشت: کرونا به تنهایی اقتصاد جهانی و کشورهای قدرتمند اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار داده و باعث شد حوزه های اجتماعی، سیاسی و امنیتی آن ها را هم تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: به پشتوانه هدایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، ایستادگی مردم، تلاش همه نهادهای اجرایی و اقتدار روز افزون نیروهای مسلح تا کنون علی‌رغم هجمه های مختلف اقتصادی و تحریم های ظالمانه، دشمن موفق به دستیابی به اهداف شوم خود نشده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دشمن امیدوار بود با این اقدامات نظام اقتصادی و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال کند، گفت: امروز نه تنها دشمنان این آب و خاک، بلکه همه آن هایی که به شکست این نظام و ملت فهیم ایران امیدوار بودند، بیش از گذشته از این اقدامات مأیوس شدند و جمهوری اسلامی ایران همچنان محکم و استوار در وسط میدان است.

همتی با اشاره به برخی از اقدامات مهم توسعه ای دولت در هرمزگان، گفت: 1019پروژه کوچک، متوسط و بزرگ از هفته دولت تا کنون با تلاش مدیران دستگاه های اجرایی و در شرایط سخت تحریم های اقتصادی با اعتباری نزدیک به پنج هزار و 700میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

وی بیان داشت: پروژه های کوچک نظیر تأمین آب شرب یک روستا به اندازه افتتاح یک کارخانه فولادی برای ما دارای اهمیت است.

همتی همچنین گفت: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، دستگاه های نظارتی باید دید عالمانه و آگاهانه تری داشته باشند و نباید نظارت‌ها به گونه‌ای باشد که مدیران از اخذ تصمیم‌های شجاعانه در شرایط مهم  و حساس بازداشته شوند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در سال 97 برای جبران کمبود آب شرب مردم بندرعباس، 40هزار متر مکعب از ظرفیت آب شیرین کن 100هزار متر مکعبی بندرعباس وارد مدار شد و با حفر چاه و احداث سد در منطقه شمیل توانستیم بخشی از آب شرب این شهرستان را تأمین کنیم و علی‌رغم کمبود تولید آب، با همراهی مردم خوشبختانه حتی کمترین تنش آبی در بندرعباس نداشتیم.

همتی افزود: سه فاز پایانی آب شیرین کن بندرعباس نیز تا پایان سال وارد مدار می شود و با بهره برداری از فاز اول آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی خلیج فارس، بخشی از آب شرب بندرعباس و تمام آب مورد نیاز شهرستان خمیر از طریق این خط وارد مدار شد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی فاز نخست آب شیرین کن خلیج فارس، امکان تأمین آب شرب روستاها، بخش کشاورزی و بخش صنعت  در مسیر خط انتقال آب به کرمان نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: یک هزار و 485 روستا از اب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

همتی عنوان کرد: در راستای محر‌میت زدایی و برای آب رسانی از طریق سد جگین و سهران به سردشت و روستاهای بشاگرد نزدیک به 400میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

همتی با اشاره به خدمات دولت در حوزه تولید برق، اظهار کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون شش واحد نروگاهی به بهره برداری رسیده و با بهره برداری از نیروگاه کلاس F هنگام تا پایان سال جاری، در مجموع 10واحد نیروگاهی در استان برق تولید می کنند.

وی با اشاره به رشد 1598 مگاواتی تولید برق در دولت تدبیر و امید درهرمزگان، گفت: مقدمات  اجرای نیروگاه سیریک در شرق استان نیز فراهم شده و در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با اشاره به توسعه فضاهای بیمارستانی و عملکرد دولت در بخش بهداشت و درمان، گفت: در راستای توسعه فضاهای بیمارستانی طی چهار سال گذشته از طریق  توسعه فضاهای بیمارستای موجود و احداث فضاهای بیمارستانی جدید، نزدیک به دوهزارتخت بیمارستانی در استان به فضاهای درمانی اضافه شد.

همتی عنوان کرد: احداث بیمارستان 96 تختخوابی رودان ، احداث ساختمان بلوک زایمانی میناب، احداث بیمارستان فارابی بستک از جمله مهمترین پروژه های افتتاح شده در دولت یازدهم  و دوازدهم است و در حال حاضر نیز پروژه های بزرگی مانند بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس ، بیمارستان نفت ستاره و بیمارستان نیروی دریایی سپاه  که اعتبارات آن ها از محل منابع دولتی تأمین می شود در حال احداث است. 

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات مهم بخش کشاورزی استان نیز گفت: 540 پروژه با اعتباری بالغ بر 23 هزار و 292 میلیارد ریال در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است که توسعه 60 درصدی سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، افزایش 78 درصدی تولید محصولات زراعی و باغی ،  افزایش 180 درصدی صادرات محصولات کشاورزی، افزایش 900درصدی فضاهای گلخانه ای استان، اجرای هشت هزار سازه آبخیز داری در سطح 550 هزار هکتار  و بیابان زدایی در سطحی بالغ بر 10 هزار هکتار، تولید پنج هزار و 900 تن ماهی پرورشی در دریا و افزایش 841 درصدی پرورش میگو در دولت یازدهم و دوزاردهم از جمله مهمترین اقدامات بخش کشاورزی استان است.

همتی در این دیدار به اقدامات مهم بخش صنعت و معدن استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دوهزار و 644 فقره جواز تاسیس صنعتی در دولت های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری نزذیک به 145 هزار و 240 میلیارد  تومان صادر شده است.

وی همچنین با بیان اینکه  606فقره پروانه بهره برداری صنعتی در دولت های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری 26 هزار و 470 میلیارد تومان صادر شده است، گفت: 341 فقره از این پروانه ها  با سرمایه گذاری 24 هزار و 849 میلیارد تومان در دولت دوازدهم صادر شده که با افزایش 29 درصدی در تعداد و یک هزار و 430 درصدی سرمایه گذاری نسبت به دولت یازدهم همراه بوده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به صدور 140 فقره پروانه بهره برداری معدن در دولت های یازدهم و دوازدهم با سرمایه گذاری یک هزار و 166 میلیارد تومان، عنوان کرد: 71 فقره از این پروانه ها با سرمایه گذاری یک هزار و 140 میلیارد تومان صادر شده که رشدی دوهزار درصدی در زمینه سرمایه گذاری نسبت به دولت یازدهم داشته است.

همتی همچنین احداث خط تولید آهن اسفنجی به شکل بریکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس به ظرفیت یک میلیون و 500 هزار تن با اعتبار 7500 میلیارد ریال، احداث کارخانه تولید گندله آهن شرکت مادکوش به ظرفیت دومیلیون و 500 هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر 16 هزار و 440 میلیارد ریال و افزایش 200 درصدی ظرفیت اسمی تولید قیر استان در دولت های یازدهم و دوازدهم از 2.76 میلیون تن در سال 92  به 8.1 میلیون تن در سال 99 را از دیگر اقدامات مهم بخش صنعت و معدن استان برشمرد.

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به بهره مندی نزدیک به 11هزار خانوار از گاز خانگی، گفت: در سال 96، بیش از 38هزار خانوار هرمزگانی معادل 2درصد و در سال 99 تا کنون 138هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند که با 26 درصد رشد همراه بوده است.

همتی، مقاوم سازی مسکن روستایی را از دیگر سرفصل های خدماتی مهم دولت در استان برشمرد و‌گفت: بیش از  24هزار مسکن روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم مقاوم سازی شده که مقاوم سازی بیش از 16هزار واحد مسکن روستایی در دولت دوازدهم صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول