اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۰۰۰ معدن غیر فعال در خراسان رضوی/ استاندار خراسان رضوی بر تکمیل پروژه‌های ناتمام تاکید کرد

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان یک هزار معدن غیر فعال داریم، گفت: ولویت ما فعال شدن ۵۰ درصد این معادن غیر فعال است.

۱۰۰۰ معدن غیر فعال در خراسان رضوی/ استاندار خراسان رضوی بر تکمیل پروژه‌های ناتمام تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، محمد صادق معتمدیان امشب در جلسه جمع‌بندی سفر خود به این شهرستان که در فرمانداری نیشابور برگزار شد، هدف از این سفر را بازدید میدانی از مشکلات و نارسایی‌های بخش‌ها، روستاها و مناطق شهری عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در بحث توسعه معادن با توجه به منابع بسیار غنی این شهرستان، اعم از کانی و غیر کانی، ظرفیت فوق العاده‌ای برای توسعه استان بوده که نیازمند توجه ملی در بحث مطالعات، اکتشافات و مطالعات ژئو فیزیک استان و تخصیص منابع و اعتبارات ملی است.

وی ادامه داد: در بخش فرآوری محصولات معدنی، مشکل خام فروشی هم باید با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت معادن خراسان رضوی حل شود.

معتمدیان با بیان اینکه در خراسان رضوی یک‌هزار معدن غیرفعال است، تصریح کرد: اولویت ما فعال شدن ۵۰ درصد این معادن غیر فعال است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: روز ۲۳ بهمن اولین فراخوان واگذاری معادن ارائه می‌شود که حدود ۲۰۰ معدن را از  طریق فراخوان واگذار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در بحث گلخانه با توجه به کاهش بارندگی‌ها و به دلیل خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی در بسیاری از مناطق خراسان رضوی با بحران روبه‌رو هستیم‌، از این رو اصرار بر کشاورزی درست نیست.

معتمدیان با بیان این‌که در بعضی از مناطق به دلیل معیشت مردم، باید کشاورزی انجام شود، گفت: اما در صورت کلی باید تدوین برنامه‌ مدیریت بر منابع موجود انجام شود، زیرا ما در اقلیم خشک از روش‌های غرقابی برای کشت و کار استفاده می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مهم‌ترین کار در امر کشاورزی این استان تغییر الگوی کشت سنتی به گلخانه‌ای است، به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با جهادکشاورزی در قالب مجتمع شهرک‌های گلخانه‌ای منعقد کردیم که یک‌هزار هکتار گلخانه در این استان عملیاتی و اجرایی شود، البته دولت باید زیرساخت‌ها را تامین کند.

وی با بیان این‌که همه روسای ادارات، مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید برای تکمیل پروژه‌های ناتمام وقت بگذارند، افزود: ده‌ها و صدها پروژه نیمه تمام داریم که به دلیل محدودیت اعتبارهای استانی تکمیل نشده است، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با فروش زمین یا ابنیه مازاد، مبالغ را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هزینه کنند.

معتمدیان تاکید کرد: همچنین براساس اختیاراتی که قانون در اختیار دولت قرار داده، می‌توانیم با اخذ منابع از بانک‌ها تامین منابع مالی پروژه‌های کلان را از طریق ماده ۵۶ انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در بحث ماده ۵۶ مصوب کردیم از طریق رایزنی با بانک‌های عامل و اخذ موافقت بانک‌ها در خصوص پروژه‌های نیمه تمام آب و راه، تامین منابع مالی پروژه‌ها دنبال شود.

وی گفت: در سفر دکتر نوبخت به خراسان رضوی بیش از یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تخصیص داده شده که قطعا مبلغی هم برای فعال‌سازی پروژه‌های نیمه تمام شهرهای نیشابور، فیروزه، زبرخان اختصاص خواهد یافت.

معتمدیان تاکید کرد: در تاریخ ۴۲ ساله انقلاب اسلامی، طی ۳ سال اخیر ظالمانه‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اعمال شد که به کمک مردم این مرحله سخت را هم پشت سر می‌گذاریم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که ما نمی‌خواهیم اعتماد مردم به ما خدشه‌دار شود، افزود: در این شرایط اگر پول و امکانات نیست، اما عزم جدی برای حل مشکلات وجود دارد و همه باید مطالبه‌گری کنند تا ۳۶ طرحی که در حوزه راه و شهرسازی، مخابرات و پوشش اینترنت، بنیاد مسکن، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان مصوب کردیم، در زمان مقرر انجام شود.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول