اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح ترور یکی از فرماندهان نیروی هوایی عراق ناکام ماند

عناصر داعش مقابل منزل یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش عراق یک بسته انفجاری کار گذاشته بودند، که این عملیات ترور شکست خورد.

طرح ترور یکی از فرماندهان نیروی هوایی عراق ناکام ماند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عراق از شکست ترور یکی از فرماندهان نیروی هوایی این کشور در بغداد خبر داد.

این منبع که یکی از افسران پلیس بغداد است، به خبرگزاری آناتولی گفت: «چند فرد ناشناس که احتمالا از عناصر تروریستی داعش بودند، یک بسته انفجاری در جلوی منزل سمیر المالکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش عراق کار گذاشته بودند».

وی تأکید کرد، عملیات بمب‌گذاری در محله «العربی» واقع در منطقه المنصور در غرب بغداد صورت گرفت و هدف تروریست‌ها نیز ترور المالکی بوده است.

منبع مذکور خاطر نشان کرد، کارشناسان مواد منفجره ارتش عراق توانستند این بسته انفجاری را بدون هیچ گونه تلفات جانی یا خسارت مالی خنثی کنند.

نیروی هوایی عراق هم در صفحه فیسبوک خود با انتشار خبر فوری، از خنثی‌سازی این بسته انفجاری خبر داد، ولی توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

نیروهای عراق در حال تعقیب عناصر تروریستی داعش هستند. اخیرا دو عنصر انتحاری داعش با انفجار خود در میدان «الطیران» در قلب بغداد، باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان عراقی شدند.

طی ماه‌های اخیر، روند حملات عناصر وابسته به داعش در مناطقی مانند کرکوک و صلاح الدین و دیالی افزایش پیدا کرده است.

هر چند عراق در سال ۲۰۱۷ از پیروزی در برابر داعش خبر داد و موفق شد اراضی خود را پس بگیرد، ولی همچنان عناصر این گروه به صورت پراکنده در مناطق مختلفی از این کشور دست به عملیات می‌زنند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول