اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

وجود ۱۳۰۸ تعاونی راکد و نیمه راکد در آذربایجان غربی/ کمیته «تعاونی‌های مشکل‌دار» تشکیل شد

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با اعلام اینکه هم اکنون ۶ هزار و ۷۵۹ تعاونی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه یک هزار و ۳۰۸ تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

وجود ۱۳۰۸ تعاونی راکد و نیمه راکد در آذربایجان غربی/ کمیته «تعاونی‌های مشکل‌دار» تشکیل شد

باقر خلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اعلام اینکه هم اکنون ۶ هزار و  ۷۵۹ تعاونی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۸ تعاونی در آذربایجان‌غربی وضعیت مشخصی ندارند که در همین راستا کمیته تعاونی‌های مشکل دار جهت بررسی وضعیت آنان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال ایجاد شده در مجموع این تعاونی‌ها  ۹۰ هزار و ۱۷ نفر است، ادامه داد: وزارت صمت بدترین فشارها را به تعاونی ها وارد می‌کند، با تلاش تعاونی ها، مردم روی پای خود ایستاده‌اند و فشار  اقتصادی از دولت کاسته می‌شود.

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی، با بیان اینکه آموزش پیله‌وران و مرز نشینان بر عهده اتاق تعاون قرار گرفته است، افزود: تعاونی ها می توانند نقش اثرگذاری در رفع مشکلات اقتصادی داشته باشند و تسهیلات سهل و کم سود در اختیار شرکت‌ها قرار دهند.

خلیلی با بیان اینکه شهرستان‌های پلدشت، سلماس و چالدران بیشترین دوره آموزشی را برگزار کرده‌اند، ادامه داد: طی برنامه ریزی انجام شده، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال جاری، ۷ هزار دوره آموزشی پیله وری برگزار شود.

وی با بیان اینکه آموزش پیله وران از بهمن ماه ۱۳۹۸ در دستور کار اتاق تعاون آذربایجان‌غربی قرار گرفته است، گفت:امسال ۲۱۷ دوره آموزشی برای پیله وران در قالب ۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای پنج هزار و ۸۴۸ نفر برگزار شده است.

خلیلی از برگزاری 5 نمایشگاه در داخل و خارج از کشور خبر داد و گفت: دو نمایشگاه بازرگانی در خارج کشور و سه نمایشگاه در داخل کشور در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، همچنین تلاش می کنیم تا نمایشگاهی برای راه و ساختمان در منطقه آزاد شده در قره‌باغ برپا کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول