اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی اولین خیریه «گردشگری زیارتی» کرمان در شهرستان زرند

عملیات احداث اولین خیریه گردشگری زیارتی استان کرمان در محله سادات‌نشین ریحان شهرستان زرند آغاز شد.

راه‌اندازی اولین خیریه «گردشگری زیارتی» کرمان در شهرستان زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، به میمنت ایام‌الله  دهه مبارکه فجر برای اولین‌بار در استان عملیات احداث اولین خیریه گردشگری زیارتی استان در شهرستان زرند آغاز شد.

 خیریه‌ی گردشگری زیارتی"شیخ عبدالسلام" در محله‌ی سادات‌نشین ریحان با مشارکت خیرساز احداث می‌شود.

حسن اقبالی که از ارادتمندان به عارف نامدار زرندی شیخ عبدالسلام است و در امورات خیریه هم حضوری فعال داشته، درباره‌ی این اقدام خداپسندانه گفت: زرند  یک شهر تاریخی و ریشه‌دار در فرهنگ و مذهب و دارای عارفان بزرگی است که باید مردم زرند نسبت به  معرفی این  بزرگان دین همت کنند.

وی با اشاره به  اهمیت گردشگری زیارتی اظهار کرد: زرند در حال صنعتی‌شدن است و از طرفی تلاش میراث فرهنگی برای رونق گردشگری هم قابل توجه بوده و چون می‌دانم اعتبارات دولتی  نمی‌تواند جوابگوی خواسته‌های مردمی باشد، خواستم در این راه به‌عنوان یک اقدام خیرخواهانه برای شهرم قدمی بردارم.

حجت‌الاسلام محمدی رئیس دادگستری و امام جمعه موقت زرند هم در این مراسم با توجه به اهمیت وقف و خیریه در تمدن ایرانی اسلامی گفت: خیلی خوشحالیم که این اتفاق برای اولین‌بار در استان در بحث مشارکت خیران برای امورات گردشگری زیارتی در شهرستان زرند هستیم.

محمدی افزود: امیدواریم این حرکت سبب رشد و رونق در عرصه‌ی گردشگری و صنایع دستی شود.

علی صادق‌زاده فرماندار زرند در این آیین با تجلیل از مقام خیران در انجام امورات خیر  گفت: این نقش  بر تارک تاریخ زرند برای همیشه به یادگار خواهد ماند و این اقدام ارزشمند برای اولین‌بار در استان به‌عنوان یک عمل صالح  می‌تواند الگویی برای سایر نقاط شود که تا چه اندازه خیران گرامی می‌توانند برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری زیارتی  کمک کنند و سبب ایجاد اشتغال برای  فعالان صنایع دستی و گردشگری شوند.

صادق‌زاده افزود: طبق آنچه که خیر محترم اعلام کرده‌اند، ان‌شاءالله در دهه فجر سال 1400 ما شاهد افتتاح کامل این مجموعه باشیم.

محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زرند هم گفت: اقدام ارزشمند آقای اقبالی گویای  فرهنگ عمیق او و نشان دهنده‌ی عرق این خیر  به  امورات گردشگری، صنایع دستی و امورات مرتبط بوده که به اشتغال 15 نفر  منتج خواهد شد و یقینا این اقدام در تاریخ  شهر "هزار و یک" جاذبه‌ی زرند جاودانه خواهد شد.

محمد اسلامی درباره خیریه گردشگری گفت: وفق خواسته‌ی آقای اقبالی مقرر است، یک مجتمع در 4 طبقه احداث و  یک طبقه برای سرویس بهداشتی عمومی، طبقه‌ی هم‌کف برای رستوران سنتی، طبقه اول به‌عنوان بازارچه‌ی صنایع دستی ویژه‌ی بانوان سرپرست خانواده و طبقه دوم هم برای ساخت چند واحد اقامتی برای گردشگران خواهد بود.

اما یکی از جاذبه‌های زرند که در قبرستان قدیم ریحان واقع شده است، مقبره عارف و دانشمند بزرگ عبدالسلام زرندی است. عبدالسلام زرندی از عارفان به‌نام و مشهور قرن هفتم بوده است به‌طوریکه آرامگاه این عارف بزرگ بین بناهای قدمت‌دار و بسیار تاریخی و ارزشمند شهرستان زرند به‌حساب می‌آید.

اهالی ریحان به‌خصوص مرحوم کربلایی قاسم اقبالی و همسرش مرحومه حاجیه بی‌بی سلطان اقبالی که از ارادتمندان مرحوم شیخ بودند، مقبره عبد السلام زرندی را بازسازی و تجدید بنا کردند.

انتهای پیام/80022/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول