اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

انقلاب اسلامی، اقتصاد وارداتی پهلوی را به اقتصادی مولد و مقاوم تبدیل کرد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توانست با خودکفایی و خوداتکایی، اقتصاد وارداتی صِرف دورۀ پهلوی را به اقتصادی مولد و مقاوم تبدیل کند.

انقلاب اسلامی، اقتصاد وارداتی پهلوی را به اقتصادی مولد و مقاوم تبدیل کرد

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران اعجاز بزرگ قرن را رقم زد و دستاوردهاى فراوان و بى سابقه اى را در حوزه هاى گوناگون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی، علمی، پزشکی، امنیتی و‌دفاعی و... به ارمغان آورده است بطوری‌که پانزدهمین کشور دنیا  و پنجمین کشور آسیایی از نظر سطح علمی لقب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دستآوردهاى فراوان در حوزه هاى مختلف، انقلاب اسلامى را از سایر انقلاب ها متمایز ساخته است و از این رو، دشمنان انقلاب اسلامى همواره در صدد کتمان یا آسیب رسانى به این دستاوردها هستند، تصریح کرد: ایران از نظر ظرفیت‌ها پنجمین کشور و از نظر ذخایر سوخت‌های فسیلی به چهارمین کشور ثروتمند جهان تبدیل شده است؛ از نظر ذخایر منابع طبیعی مانند نفت، گاز، زغال سنگ، جنگ و چوب، طلا، نقره، مس، اورانیوم، آهن خام و فسفات با داشتن یک درصد جمعیت جهان، بیش از 7 درصد منابع معدنی دنیا را در اختیار داشته، رتبه چهارم در ذخایر نفت، دوم در ذخایر گاز طبیعی و دهمین کشور ثروتمند جهان از نظر ذخایر سنگ آهن است. آمارهای منتشر شده در مورد ذخایر جهانی طلا نشان می دهد ایران بیستمین کشور ثروتمند جهان از این نظر است و این آمار همگی دلالت بر پیشرفت و توسعه ایران اسلامی بعد از انقلاب دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین کار اصولی‌ انقلاب اسلامی، تبدیل نظام طاغوت‌سالار و وراثتی به نظام مردم‌سالار است، گفت: مهم‌ترین دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی ایران سرنگونی نظام دیکتاتوری و جایگزینی نظام جمهوری و مردم سالاری است، مقایسه وضعیت قبل ازانقلاب کشور و وضعیت بعد از انقلاب درهمه حوزه ها، سندی گویا بر تلاش چهل‌ و دو ساله و موفقیت این انقلاب اسلامی دارد بطور مثال در سال‌های اخیر وضعیت علمی ایران رشد چشمگیری داشته است. البته درحالی شاهد این وضعیت هستیم که تحریم‌ها و سختگیری‌ها علیه ایران روزبه‌روز تشدید می‌شود. بسیاری از کارشناسان و محققان براین باورند که همین تحریم‌ها، خودباوری را در نهاد ایرانیان بیش از پیش شکوفا کرد و ملت ایران را از زیر بار ظلم مستکبران و جهان خواران خارج کرده است.

مقدم ادامه داد: ایران اسلامی علاوه بر اینکه جنگ تحمیلی را علی‌رغم همه کمبودها و اتحاد دشمنی کشورهای استکباری با موفقیت پشت سر گذاشته است اما در سال‌های گذشته بیشتر از هر زمانی با تحریم ظالمانۀ آمریکا و اروپا روبه رو بوده است ولی نظام جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای حکیمانه امام راحل و سکان‌داری حضرت آیت‌الله خامنه ای و صبوری، وحدت و همت مردم  سختکوش و با بصیرت توانسته است پیشرفت‌هایی از قبیل کشاورزی، صنعتی، علمی، خدماتی، درمانی و... که در دورۀ پهلوی سیر نزولی و وابستگی خود را می پیمود، سیر صعودی بخشد و به تدریج، با خودکفایی و خوداتکایی، اقتصاد وارداتی صِرف دورۀ پهلوی را به اقتصادی مولد و مقاوم تبدیل کند و شعار «ما می توانیم» را بیش از هر زمانی تحقق ببخشد.

وی در رابطه با پیشرفت های عمرانی ایران در مقایسه با قبل از انقلاب گفت: در دوران پهلوی بیشتر جمعیت ۳۵ میلیونی که در روستا ها زندگی می‌کردند از حداقل های امکانات رفاهی محروم بوده اند حتی شهرها نیز در زمینۀ خدمات عمومی و رفاهی دچار محرومیت بودند اما در حال حاضر حتی دور افتاده ترین روستاها از آب، برق، تلفن، امکانات رفاهی و حتی امکانات دانش روز مثل اینترنت برخوردارند، به طوری‌که مدارس مجازی و جریان سوادآموزی و دانش‌گرایی در همه جای ایران اسلامی برقرار است.

مقدم با بیان اینکه ایران ۳۷امین کشور صادرکننده برتر جهان دربین ۲۲۷ کشور است، مطرح کرد: ایران در دوران پهلوی کمترین سطح فناوری و صنعت را داشت، در حقیقت، تمام هویت صنعت ایران را صنایع مونتاژی تشکیل می داد که تحت نظر مستشاران خارجی، و با ناتوانی ملی و تکنولوژیکی همراه بود اما پس از انقلاب اسلامی، با اتکا به توان داخلی، ضمن اتخاذ سیاست خودکفایی و بومی سازی در صنایع کشور، تولیدات صنایع نیز به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان در خصوص پیشرفت های بهداشتی و درمانی ایران بعد از انقلاب اسلامی تشریح کرد: قبل از انقلاب برای مداوای بیماری های جزئی و ساده ای مثل سرماخوردگی، از فلیپین، هند، پاکستان و بنگلادش پزشک به ایران آورده می شد و در واقع در دوران پهلوی، جمعیت پزشکان در کشور ما بسیار کم بود و وضعیت بهداشت و درمان بسیار ناخوشایند بود بطوریکه بیماری های واگیر در سراسر کشور دیده می شد و مرگ و میر بواسطه آن بسیار زیاد بود اما پس از انقلاب اسلامی در زمینۀ بهداشت و درمان کشور، تحولات چشمگیری رخ داد بطوریکه در حال حاضر کنترل بیماری خطرناک و غیر قابل درمانی مثل کرونا و ساخت موفقیت آمیز واکسن کویید ۱۹ و رقابت با نمونه های خارجی آن، جهانی را شگفت زده کرده است، همچنین پیشرفت طب اسلامی و نتایج بسیار خوب آن و کسب رتبه های برتر در تولید علم و سلول های بنیادین نمونه ای از این دستاوردها و موفقیت ها هستند.

وی افزود: امام خامنه ای فرمودند:« از اول انقلاب یکی از نقاطی که مخالفین و دشمنان این انقلاب مدام تبلیغ کردند و این دروغ را با پیرایه‌های گوناگون آراستند، این بود که انقلاب با علم مخالف است، در حالی که انقلاب در حقیقت بر پایه‌ی علم است» لذا گسترش دانشگاه‌های اسلامی و  تبدیل دانشگاه به محیطی سالم برای تدوین علوم عالی اسلامی، کار علمی و مقالات علمی و اختراعات چشمگیر جهانی بعد از انقلاب اسلامی تنها نمونه ای از اقدامات و دستاوردهای علمی ایران اسلامی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های کشور ایران بعد از انقلاب، درزمینۀ تکنولوژی و صنایع گوناگون به‌وجود آمده همچون جاده و سدسازی، پل، راه آهن، نیروگاه های اتمی و خودکفایی در عرصه‌های نظامی بسیار چشمگیر و درخور توجه و تأمل است، تصریح کرد: ایران، ششمین کشور پرتاب کننده موجود زنده به فضا و در بسیاری از حوزه‌های نظامی کشور برتر جهان است اما در دوران پهلوی، نیروهای مسلح ایران نه تنها دراین باره ناکارآمد بودند، بلکه در خدمت منافع بیگانگان قرار داشتند اما بعد از ‎ با نیرو، تجهیزات و درآمدهای نفتی ایران، پیروزی انقلاب اسلامی و فروپاشی پیمان سنتو و انحلال «دکترین دو ستونی نیکسون»، امروز نیروهای مسلح در ارتش، سپاه پاسداران و بسیج مردمی، حافظ اسلام و منافع ملی هستند که نمونۀ آشکار آن حماسۀ «دفاع مقدس» است.

وی با بیان اینکه طبق رده بندی دو موسسه معروف انگلیسی، ایران در زمره امن‌ترین کشورهای جهان قرار دارد، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران قطب پزشکی خاورمیانه است و کشوری است که با پیشرفت های دانش پزشکی، نامی از آن در لیست ۵۰ کشور پر سرطان جهان وجود ندارد. ایران دارای سومین مرکز پیوند عضو برتر و سومین کشور پیشرفته جهان در زمینه دانش سلول های بنیادی در جهان و تنها سازنده داروی آنژی پارس(درمان زخم های دیابتی) و ایمود (کنترل بیماری ایدز) است.

وی یادآور شد: قحطی سراسری و نسل کشی نیمی از جمعیت ایرانیان توسط انگلیسی ها، بدون کوچکترین مقاومت از جانب حکومت ذلیل وقت پهلوی نمونه بسیار بارزی از سرسپردگی و کدخداپرستی حکام و شاهان پهلوی دارد که ذره ای به فکر حفظ جان ملت خود نبوده اند اما در عوض توقیف چهار نفتکش و دستگیری سربازان انگلیسی به دست ایرانیان، تنها یک نمونه از اقتدار ایران اسلامی است و برای اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی کافی است.

مقدم افزود: ارتقای جایگاه زن، گسترش فرهنگ مردم سالاری دینی، استقلال خواهی و استکبارستیزی، پیشرفت در عرصۀ آموزش و پژوهش، پیشرفت و خودکفایی نسبی در تولید تجهیزات نظامی و احیای ارزش های اسلامی، تحقق شعارهای انقلابی در خارج از مرزها و اتحاد و تقویت جنبش های مقاومت و جهادی و در یک کلام همگرایى و بیداری امت اسلام ، تشکیل جهاد دانشگاهی و نگهبانى از انقلاب و دستآوردهاى آن با تشکیل سپاه پاسداران و بسیج مردمی، همه دستاوردهایی درخشان مبنی بر، در هم شکستن ابهت پوشالى ابرقدرتها و طاغوتیان زمانه است که به برکت خون شهدا در این 42 سال محقق شده اند.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب فقط منوط به پیشرفت در صنعت و تکنولوژی و حتی دستیابی به فناوری هسته‌ای و نانو، سلول‌های بنیادی، پرتاب ماهواره به فضا، ساخت سانتریفیوژ نسل چندم و رآکتور اتمی و ... نمی شوند و اینکه انقلاب مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی قدس‌سره، انقلاب صنعتی صرف نبوده است بلکه انقلاب امام راحل، انقلاب توحیدی و انسان سازی بوده است که شهدایی امثال باقری ها، باکری ها، همت ها، صیاد شیرازی ها، کاظمی ها و سردار سلیمانی ها پرورش داده است که جهانی مات و متحیر سیره زندگی و اخلاقی این انسان های کامل شده است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بزرگ‌ترین هنر این انقلاب که امام آن را فتح الفتوح انقلاب دانستند این بود که توانست جوانانی را تربیت کند که در دنیای مادّىِ آلوده و از لحاظ اخلاقی، لجنزار، انسان‌هایی با دل‌های پاک و نورانی و با تصمیم‌های راسخ باشند، و هوشمندانه و خردمندانه، راه بزرگان بشریت و راه سعادت بشر را انتخاب کنند بنابراین هیچ کشوری، به‌جز جمهوری اسلامی ایران، محصول و دستاوردی همچون شهدای ایران اسلامی ندارد لذا ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم تا جهان از زیر بار ظلم و ستم طاغوتیان بیرون آید و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمى کنیم کنار بگذاریم، زیرا اسلام بین کشورهاى مسلمان فرقى قائل نمى باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است و تلاش کنیم تا جهان آماده برای انقلاب نهایی و ظهور حضرت صاحب الزمان شود تا بشریت برای همیشه در آرامش و عدالت باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول