اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای انتقام از جمهوری‌خواهان مخالف

وبگاه خبری آمریکایی به نقل از برخی منابع اعلام کرد رئیس‌جمهور سابق این کشور در حال برنامه‌ریزی برای گرفتن انتقام از جمهوری‌خواهانی است که بخواهند به نفع محکومیت او در جلسه استیضاح رای بدهند.

ترامپ در حال برنامه‌ریزی برای انتقام از جمهوری‌خواهان مخالف

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، وبگاه خبری آمریکایی «بیزنس اینسایدر» در گزارشی به نقل از شش فرد نزدیک به «دونالد ترامپ» نوشت او و تیم کوچک باقی‌مانده برای وی بعد از ریاست‌جمهوری، در حال برنامه‌ریزی برای سفرهایی به منظور برگزاری کارزار علیه جمهوری‌خواهان مخالف بعد از برگزاری دادگاه استیضاح در سنا هستند.

بیزنس اینسایدر در این خصوص نوشت: در حال حاضر در شرایطی که دموکرات‌ها آماده می‌شوند تا پرونده استیضاح ترامپ را در صحن سنا به دلیل نقش وی در حمله به کنگره مطرح کنند، رئیس‌جمهور سابق از کانون توجهات دوری می‌کند.

بنابراین گزارش، گرچه هیچ کسی در حلقه اطرافیان ترامپ تصور نمی‌کند که او در نهایت از سوی سنا محکوم شناخته شود زیرا این مسئله نیاز به دو سوم آرا دارد، اتفاقی که در بیش از ۲۳۰ سال گذشته در تاریخ این کشور برای هیچ رئیس‌جمهور وقت و پیشین آمریکا رخ نداده، با این حال ترامپ و نزدیکانش می‌دانند که باید قبل از محاکمه سنا احتیاط کنند. به آن‌ها توصیه شده که اکنون زمان مناسبی برای بازگشت وی به انظار عمومی و ایراد حملات لفظی و تحریک‌آمیز در تجمعات علیه جمهوری‌خواهان در قدرت نیست.

از طرف دیگر، برخی از مشاوران وی، او را تحت فشار قرار می‌دهند که هر چه سریعتر به سخنرانی عمومی بپردازد زیرا نگرانند که ممکن است ادامه سکوت ترامپ باعث شود او کنترل خود را بر حزب جمهوری‌خواه از دست بدهد.

به گفته یک مشاور سابق کارزار انتخاباتی ترامپ، این بحث هم وجود دارد که طولانی‌مدت شدن سکوت او شانس رقیب جدی بودن برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ را تضعیف کند. این در حالی است که اکنون به نظر می‌رسد رای‌دهندگان جمهوری‌خواه همچنان با ترامپ همراه هستند.

پیش‌تر برخی نمایندگان کنگره از جمله «جیمی راسکین» نماینده دموکرات ایالت مریلند در مجلس نمایندگان و مدیر اصلی جلسه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در نامه‌ای رسماً از وی خواستند ادله خود را در رد اتهامات مطرح‌شده علیه‌اش در دادگاه استیضاح سنا ارائه کند. اما تیم حقوقی ترامپ به سرعت این دعوتنامه را رد کرد و گفت ارسال این دعوتنامه به معنی آن است که دموکرات‌ها قادر به اثبات ادعاهای خود درباره ترامپ نیستند.

درخواست این قانونگذار آمریکایی در حالی مطرح شده که ترامپ در اولین استیضاح خود هم در سال ۲۰۱۹، شهادتنامه‌ای را ارائه نکرد.

ترامپ نخستین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود که پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش دادگاه استیضاح وی در سنا برگزار می‌شود. برخی از جمهوری‌خواهان مدعی هستند که به لحاظ قانونی نمی‌توان رئیس‌جمهوری را که دوره او به پایان رسیده مورد استیضاح قرار داد. 

طبق توافق رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (۲۰ بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

برخی قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک هواداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم می‌کنند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را در مجلس سنا پیش برده‌اند.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در حال بر‌گزاری بود، عده‌ای از هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر شامل یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول