اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نامهربانی‌ پایتخت‌نشین‌ها و زد و بندهای سیاسی، دو عامل مهم عقب‌ماندگی گیلان/ تقدیر از سفر رئیس قوه قضائیه

امام ‌جمعه رشت با اشاره به اینکه زد و بندهای سیاسی در گیلان عامل مهم عقب‌ماندگی‌های استان است، گفت: در این سال‌ها با نامهربانی‌های پایتخت‌نشین‌ها و زد و بندهای داخلی استان، مردم گیلان را از پیشرفت مطلوب عقب نگاه داشته‌اند و باید بگوییم متأسفانه گیلان در بحث درمانی آخرین استان کشوراست.

نامهربانی‌ پایتخت‌نشین‌ها و زد و بندهای سیاسی، دو عامل مهم عقب‌ماندگی گیلان/ تقدیر از سفر رئیس قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با اذعان به اینکه نامهربانی‌های مرکز نشینان به استان گیلان از مشکلاتی است که گیلان را عقب‌مانده نگه‌داشته است، اظهار کرد: باوجود نزدیکی گیلان به مرکز کشور اما همچنان جزء استان‌های عقب‌مانده‌ایم ویکی از دلایل آن را  بی‌مهری‌های پایتخت‌نشین‌ها نسبت به گیلان می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه زد و بندهای سیاسی در گیلان عامل مهم دیگر عقب‌ماندگی‌های گیلان است، تصریح کرد: در این سال‌ها با نا مهری‌های پایتخت‌نشین‌ها و زد و بندهای داخلی استان، مردم گیلان را از پیشرفت مطلوب عقب نگاه داشتند و باید بگوییم که متأسفانه گیلان در بحث درمانی آخرین استان کشوراست.

امام‌جمعه رشت با اشاره مشکلات اقتصادی و صنعتی گیلان، دو رودخانه، پسماند و غارتگری‌ها در گیلان بیان کرد: ما دیگر تا زنده‌ایم نخواهیم گذاشت این‌گونه زشتی‌ها به گیلان برگردد و در مقابل پلشتی‌ها و زشتی‌های غارتگرانه تاآخرین‌نفس ایستاده‌ایم.

وی با اشاره مشکلاتی که از سال‌ها پیش متوجه گیلان بوده تصریح کرد: مردم باید از مسؤولین خود بخواهند و بر آن‌ها فریاد مطالبه‌گری بزنند، وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم انگار در این سال‌ها کسی نبود که به این مشکلات برسد از تیر برق‌گرفته تا روستاهای مختلفی که هر جا دست می‌زنیم آلودگی زیست‌محیطی دیده می‌شود و هیچ توجهی به اولویت‌های استان در این سال‌ها دیده نشده است.

خطیب جمعه رشت با ابراز امیدواری از حضور مسؤولان جدید برای حل مشکلات استان گفت: دوره، دوره  نظارت است باید به‌جای مچ‌گیری هدایت کنیم امروز دیگر از عصابه‌دست گرفتن و عصا زدن گذشته است بلکه باید با نظارت و هدایت در این مسیر قرار گرفت.

فلاحتی با بیان اینکه امیدواریم تا با حضور جوانان مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم افزود: دشمن فرهنگ ما را نیز نشانه گرفته و در پس توطئه‌های مختلف فرهنگ را نیز هدف مهم خود قرار داده است.

وی با اشاره به سالروز تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی در هفته پیش رو، گفت: ۲۲ بهمن سال ۵۷ از ایام الهی در تاریخ ایران است چراکه تاریخ بیش از دوهزارساله شاهنشاهی را سرنگون کرده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به رژیم پهلوی که عروسک خیمه‌شب‌بازی استعمارگران در کشور بودند، افزود: در دوران پهلوی ملت ایران همواره در حقارت و ذلت به سر می‌بردند و زیر سلطه استعمارگران حقیر شمرده می‌شدند، لذا باید گفت که ۲۲ بهمن غلبه اسلام بر کفر و ظلم بوده است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به وظایف نسل‌های مختلف انقلاب که در انتقال فرهنگ انقلاب موفق بودند گفت: نسل حاضر نیز باید با دقت و باقدرت این فرهنگ عزیز را به نسل بعد انتقال دهد.

فلاحتی با اظهار شکرگزاری از خدای بزرگ  به دلیل زندگی در عصر مردمانی صبور، مجاهد و قدرتمند که توانستند دنیای قدرتمند پوشالی غرب را به‌زانو درآورند، افزود: مکرون رئیس‌جمهور خام فرانسه که از الفبای مدیریت داخلی و بین‌الملل چیزی نمی‌داند به‌عنوان طراح، قد علم کرده که اگر نشست برجامی دوباره شکل بگیرید سرزمین گاوان شیرده باید در این جلسه حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه ترامپ، بن سلمان و پدرش را دوشیده، اما انگار بایدن خیلی علاقه‌مند به آن‌ها نبوده و علاقه‌مند فردی برکنار شده در عربستان است، گفت: عربستان در تزلزلی قرارگرفته که بایدن به‌شرط قدرت دوباره به فرد موردنظر بایدن، شیرشان را بدوشد، لذا عربستان نگران از این موضوع، دست به دامان فرانسه شده تا او شیرش را بدوشد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امیدواریم نشستی صورت نگیرد اما به فرض تشکیل، هیچ ادله منطقی بر حضور عربستان نبوده و مقامات کشوری جواب دندان‌شکنی به آن‌ها داده‌اند، افزود: حضور رئیس قوه قضاییه در گیلان را مایه مباهات برای استان می‌دانیم چراکه برخی از مشکلات در استان  به‌قدری زیاد است که نمی‌توان به‌راحتی آن را جمع کرد امیدواریم حضور ایشان مایه خیروبرکت  برای مردم گیلان باشد.

وی با اشاره به‌جایگاه عفت و کنترل شهوت گفت:  کسانی که دنبال عمل نامشروع زنا باشند، فساد، مرگ زودرس، قطع روزی، درماندگی در روز قیامت، تباه خانواده، به سراغشان می‌آید.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ح 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول