اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

شجاعی: انتخاب فرد اصلح در انتخابات 1400 می‌تواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب گفت: انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور می‌تواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد.

شجاعی: انتخاب فرد اصلح در انتخابات 1400 می‌تواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، دومین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب امروز (جمعه 17 بهمن ماه) به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد.

زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ اظهار داشت: از منظر مجمع زنان اصلاح طلب قدرت ابزاری برای خدمت به آحاد جامعه و تحقق جامعه‌ای مبتنی بر قسط است تا در آن زن و مرد بتوانند استعداد و ظرفیت‌های خود را به فعلیت برسانند و با استیفای حقوق خود توفیقی برای ابدی کردن سرمایه‌ها و امکانات موقت خویش به دست آورند.

وی افزود: قدرت باید پاک و به سامان باشد و اصلاح گری و نقد مشوقانه مستمر در آن به سهولت صورت گیرد و هیچ شخصی در هیچ منصب و مقامی بی نیاز از این نقد منصفانه نیست.

شجاعی همچنین بر این باور است که اصلاح طلبی مشی مبتنی بر گفتگو، صلح، تعامل و توسعه است که تحقق اهداف آن آنی و مقطعی نیست و به تدریج محقق می‌شود.

به گفته وی اصلاحات گفتمانی است متکی به خواسته‌های تاریخی و جنبش‌های اجتماعی و تلاش‌های سیاسی که نقطه آغاز و تکریم آن جامعه مدنی است و تبلور آن در دوره اصلاحات شکل گرفته است.

وی ادامه داد: جریان اصلاح طلبی ریشه در تاریخ صد ساله ملت ایران دارد و یک جریان دین باور، خردورز، نواندیش، آزادیخواه، عدالت طلب، قانون‌مند، قانون‌گرا، صلح طلب و معتقد به اصلات رأی مردم و حق  حاکمیت ملی در چارچوب قانون اساسی و با اعتماد به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت می‌کند.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب به برخی کنش‌گری‌های سیاسی در کشور اشاره و تصریح کرد: دولت پنهان با دخالت دادن نظامیان در سیاست سعی در ورود به قدرت اجرایی کشور و تشکیل دولتی نظامی به بهانه و شعار جوان‌گرایی و انقلابی‌گری دارد.

شجاعی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات در مجلس یازدهم و ضمن انتقاد از آن می‌گوید: مجلس یازدهم از هم اکنون برای رئیس جمهور آینده لباس طراحی می‌کند که فقط به تن فرد خاصی اندازه شود و این به معنای زیر پا  گذاشتن حاکمیت مردم برای تعیین امور و سرنوشت خویش است.

وی در همین زمینه می‌گوید که نگران استحاله جمهوری اسلامی ایران در هر دو بعد اسلامیت و جمهوریت هستیم و اصلاحات نیز به معنای حرکت مدبرانه به سوی استقرار مردم سالاری سازگار با دین در صورت و شکل جمهوری اسلامی است. 

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب گفت: متاسفانه در حوزه سیاسی با کاهش بعد جمهوریت نظام و تهدیدهای بین‌المللی و تضعیف حقوق شهروندی و کاهش نقش مردم مواجه هستیم و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که علاوه بر انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور می‌تواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد اما با کمال تأسف جریان افراطی تمامیت خواه که تعریف درستی از جمهوریت ندارد و برای رأی مردم ارزش قائل نیست، دایره انتخاب را روز به روز تنگ‌تر می‌کند و موجبات افزایش یأس و ناامیدی مردم را فراهم می‌کند.

شجاعی با تاکید بر اینکه تنوع احزاب سیاسی موجب رشد و بالندگی نظام است، اظهار کرد: نگرانی اصلی در شرایط کنونی و خطرجدی در حال حاضر، نبود گرایشات مختلف سیاسی و جناح های گوناگون که در طول این ۴۲ سال با عناوین مختلف لیبرال، خط امام، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا مطرح بودند، هست.

وی در همین خصوص به بیانیات رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد:  بنا به بیان اخیر منتشر شده رهبر معظم انقلاب که اگر جریان چپ نبود، برای ایجاد آن خودم اقدام می‌کردم، وجود آنها ضروری است. بنابراین خطر اصلی جریانی است که از اصل و ریشه با اسلامیت نظام و یا با جمهوریت نظام مخالف بوده است. اولی کانونی در خارج از مرزها و یارانی در داخل دارد و دیگری در داخل مرز دارای پایگاه و قدرت است و حمایت‌های مالی، اطلاعاتی و تبلیغاتی از خارج برای او فراهم می‌شود جریانی که از ابتدای انقلاب در نقاط حساس و موثر فرهنگی، علمی و تبلیغاتی نفوذ و آرام آرام انحراف در خط اصیل فکری امام را ایجاد کرد.

شجاعی در این مراسم به نقش زنان در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: آن طور که باید و شاید نسبت به حقوق و حرمت نیمی از جامعه کشور و زمینه سازی در جهت بهره‌مندی از توانمندی و شایستگی آنان اقدامی صورت نگرفته و شاهد کاستی و کوتاهی بوده‌ایم.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب با بیان ناینکه روند رشد، دانش، سلامت و اشتغال زنان چهره جهان را در آینده دگرگون خواهد کرد تصریح کرد: در قرن جدید مزیت، ثروت و قدرت جابجا خواهد شد و این جابجایی بر سرنوشت سیاسی، آرایش نظام بین الملل و کسب و کار بین الملل مؤثر خواهد بود.

شجاعی معتقد است که علاوه بر روندها و ریشه‌ها، رخدادها و رفتارها هم در شکل دهی آینده موثرند و بخش بزرگی از گردش مالی در جهان دیجیتالی خواهد بود و نظام لیبرال تغییر خواهد کرد و بنیاد‌های نظامی منطقه لیبرال مانند اتحادیه اروپا دستخوش  تغییر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول