اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر مشاور سعودی: ما و آمریکا در راه مبارزه با القاعده و داعش خون دادیم!

پس از اظهارات دیشب رئیس‌جمهور آمریکا درباره جنگ در یمن، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه مدعی شد این کشور و آمریکا در راه مبارزه با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش خون داده‌اند.

وزیر مشاور سعودی: ما و آمریکا در راه مبارزه با القاعده و داعش خون دادیم!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه، امروز (جمعه)، به اظهارات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره یمن واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه روز گذشته در تشریح سیاست خارجی دولت خود با توصیف جنگ یمن به «فاجعه راهبردی»، گفت: «این جنگ باید به پایان برسد. حمایت آمریکا از عملیات‌های تهاجمی در یمن از جمله از فروش تسلیحات خاتمه خواهد  یافت».

ادعای جو بایدن درباره جنگ یمن در حالی مطرح شد که حمایت‌های دولت آمریکا از حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در این کشور عربی از سال ۲۰۱۴  و زمانی که او معاون رئیس‌جمهور بود آغاز شد.

عادل الجبیر در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در واکنش به این اظهارات نوشت: «سخنرانی رئیس‌جمهور جو بایدن تاریخی بود! و بر پایبندی آمریکا به همکاری با دوستان و هم‌پیمانان برای حل و فصل درگیری‌های منطقه و چالش‌ها تأکید کرد».

الجبیر در ادامه اظهاراتش مدعی شد: «ما برای پایان دادن به درگیری‌ها و رویارویی با چالش‌ها-همانطور که از بیش از هفت دهه گذشته اقدام کردیم- به همکاری با دوستانمان در آمریکا چشم دوخته‌ایم».

این وزیر مشاور سعودی همچنین ادعا کرد: «کشورهای ما در راه آزادسازی کویت و جنگ با القاعده از جمله در یمن و  داعش در سوریه خون دادند. ما در کنار یکدیگر به ایستادگی در برابر دشمنان مشترک‌مان ادامه خواهیم داد».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بارها اعلام کرده‌اند که عناصر سازمان تروریستی القاعده با نیروهای ائتلاف سعودی همکاری دارند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن، پیش‌تر، در ارتباط با اسرای ائتلاف سعودی اعلام کرده بود که هفتاد تن از افرادی در که در جبهه نبرد با ائتلاف سعودی دستگیر شده‌اند، جزء سازمان القاعده هستند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول