اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۲۱ مصوبه ره‌آورد سفر استاندار خراسان رضوی به فیروزه

استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۱ مصوبه در حوزه‌های مختلف برای توسعه، عمران و آبادانی فیروزه به تصویب رسید.

۲۱ مصوبه ره‌آورد سفر استاندار خراسان رضوی به  فیروزه

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزه، محمد صادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر خود به  فیروزه که با حضور نمایندگان مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل استان و روسای ادارات در سالن تربیت آموزش و پرورش فیروزه برگزار شد اظهار کرد: باوجود این‌که فیروزه تاره تاسیس است اما شاخص‌ها نشان می‌دهد که در تامین زیر ساخت‌های شهرستان وضعیت خوبی دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: موضوعی که در فیروزه نیاز به توجه دارد، بحث اشتغال و معیشت مردم است که با توجه به گزارش‌های رسیده فیروزه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، دامداری و گردشگری به عنوان اضلاع اصلی توسعه برخوردار است.

وی با بیان این که با استفاده از مطالعات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد شاهد جهش‌های خوبی در این شهرستان خواهیم بود بیان کرد: از جهاد کشاورزی انتظار می‌رود که در ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای ورود پیدا کند زیرا با توجه به کمبود منابع آبی در استان باید کشت گلخانه‌ای را در  فیروزه هم ایجاد کنیم.

معتمدیان تاکید کرد: از محاسن اجرای این طرح این است که دولت بخش تامین زیر ساخت‌ها را انجام می‌دهد و با حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به کشاورز واگذار می‌شود این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی به دلیل صادرات محور بودن محصولات گلخانه‌ای افزایش درآمد کشاورزان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه دامپروری ۱۰ هکتار زمین شناسایی شده که با مطالعات شاهد افزایش تولید خواهیم بود،  بیان کرد: به دلیل این که مصوبات کارشناسی شده ابلاغ در همین جلسه انجام می‌گیرد و همه دستگاه‌ها موظفند که در اجرایی شدن این مصوبات عمل کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: واحدی در معاونت عمرانی استانداری راه اندازی شده که میزان پیشرفت مصوبات در این واحد بررسی می‌شود بنابراین عدم اجرای این مصوبات به معنای تمرد از دستورات استانی است و ما اهتمام جدی بر اجرای مصوبات را داریم.

وی از تخصیص ۳ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری فیروزه و ۳ میلیارد ریال اعتبار به علاوه ۵۰ تن سیمان به شهرداری همت آباد خبر داد و گفت: ۵۰ میلیون تومان هم جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام همت آباد اختصاص دادیم.

تخصیص ۷۰ میلیون تومان اعتبار به روستای رشید آباد

معتمدیان گفت: استانداری ۷۰ میلیون تومان اعتبار به دهیاری روستای رشید آباد اختصاص می‌دهد، تا الگوی موفقی برای دیگر روستاها باشد.

وی در جمع اهالی روستای رشیدآباد گفت: یکی از اهداف جمهوری اسلامی توجه به مناطق روستایی و عشایری است با توجه با این که یکی از سیاست‌های ما حضور و نگاه داشت روستاییان در روستا است، اما متاسفانه در خیلی از مناطق شاهد مهاجرت از روستا هستیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در کنار خدمات عمرانی باید در حوزه معیشت و اشتغال هم خدماتی ارائه می‌شد البته ما در بخش زیر ساخت‌ها، اعتبارات و تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ۷۰ میلیون تومان استانداری خراسان رضوی به دهیاری رشید آباد کمک می‌کند و حداکثر تا پایان سال جاری مشکلات الحاق و بازنگری باید مرتفع شود.

معتمدیان با حضور در مسجد جامع شهرستان همت آباد با بیان این که شهرداری به بودجه و اعتبار دولتی نباید متکی باشد تاکید کرد: شهرداری باید بر مبنای درآمدزایی منطقه کار کند بنابراین اگر در همت آباد زمینه فعالیت درآمدزایی دارید باید با اعلام آن تسهیل‌گری انجام شود.

 استاندار خراسان رضوی ساختمان جدید مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین ذهنی، پسران بالای ۱۴ سال مهر ماندگار را در روستای تقی آباد افتتاح کرد این مرکز با کمک ۶ میلیارد تومانی خیرین و تحت نظارت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ساخته و به بهره برداری رسید در حال حاضر ۴۰ معلول ذهنی در این مرکز نگهداری و مراقبت می شوند.

وی همچنین با حضور در روستای رشید آباد که یکی از روستاهای الگوی توسعه پایدار روستایی از طرح اقتصاد مقاومتی روستا بازدید کرد، روستای رشید آباد در طرح توانمند سازی روستا  در منطقه است. که در ارتقا بهره‌وری دام سبک، احداث گلخانه های مقیاس کوچک، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و طرح توانمند سازی زنان روستایی با هدف اشتغال موفق برای روستاییان انجام شد.

به دلیل اشتغال ۸۰ درصدی مردم شهرستان فیروزه به دامداری و کشاورزی ارتقا دام سبک در راستای بهره‌وری از دام سبب افزایش درآمد روستاییان خواهد شدهمچنین در طرح یکپارچه‌سازی اراضی حدود ۵۰ هکتار زمین از سد بار تا روستای رشید آباد طرح یکپارچه‌سازی اراضی انجام شد. رشید آباد ۲۲۰۰ هکتار اراضی حاصل‌خیز دارد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول