اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ساخت سریال جلال، مقابله با جریان تحریف است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درباره سریال جلال دو گفت: ساخت این قبیل سریال‌ها که وقایع تاریخی را روایت می‌کند، به نوعی مقابله با جریان تحریف است.

ساخت سریال جلال، مقابله با جریان تحریف است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین قدردانی از عوامل سریال جلال  دو، اظهار داشت: جلال در فصل اول توانست مخاطبان قابل توجهی را به خود جلب کند و می‌توان عملکرد آن را مثبت ارزیابی کرد.

وی نقطه قوه این سریال را استفاده از هنرمندان بومی توصیف کرد و افزود: اشاره به نقش شهدای محراب در پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت مبارزان انقلابی از دیگر نقاط قوت این سریال است.

آل هاشم با بیان این‌که سریال جلال اولین ورود مرکز استان‌های صدا و سیما به سریال سازی است، تصریح کرد: رسانه ملی باید مراکز استان‌ها را پشتیبانی و حمایت کند تا شاهد تداوم این مسیر باشیم.

امام جمعه تبریز گفت: استفاده از مضامین انقلابی، اشاره به نقش سوسنگرد در هشت سال دفاع مقدس، توجه به اتحاد اقوام ایرانی از دیگر نقاط مثبت این سریال به شمار می‌رود.

 وی ابراز امیدواری کرد که فصل جدید این سریال با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.

 

گزارش فارس حاکی است، در فصل نخست سریال جلال از سال ۳۸ تا ۲۹ بهمن ۵۶ روایت شد که با اقبال عمومی مواجه شد و برای اولین بار یک سریال استانی در سه شبکه ملی و بین المللی ایران پخش شد.

فصل دوم این سریال هم از سال ۵۷ تا ۶۲ را روایت خواهد کرد چراکه این ایام یکی از پرتلاطم ترین ایام تاریخ تبریز است.

 سریال «جلال» به کارگردانی حسن نجفی و بازی عمار تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخار زاده، رضا آبی پاک و .. از شبکه یک سیما پخش شد.

قصه فصل دو سریال جلال در ادامه فصل قبلی است و از سال ۱۳۳۸ شروع می شود تا زمان انقلاب و بعد از آن و جنگ بین ایران و عراق ادامه دارد.

در این فصل به زندگی شهید سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی (اولین شهید محراب انقلاب اسلامی) که از مبارزان شیعه در دوران پهلوی بود و در سال ۵۸ شهید شد پرداختیم. همچنین ترور شهید میر اسدالله مدنی دهخوارقانی (دومین شهید محراب انقلاب اسلامی) نماینده دوره اول مجلس خبرگان و امام جمعه تبریز که در سال ۶۰ به شهادت رسید نیز به تصویر کشیده شده است.

همچنین رخداد‌های اجتماعی و روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن ۵۶ در آذربایجان شرقی از قصه های اصلی این سریال است. همچنین این سریال اقتباسی از رمان معروف «بینوایان» نیز داشت که در این زمینه می توان به زندگی جلال و رویارویی اش با زن و مرد میانسالی اشاره کرد که از خطای او چشم پوشی کردند و او را بخشیدند.

قصه فصل اول سریال «جلال» که در ۱۵ قسمت توسط امیرحسین ثروتمند به نگارش درآمد، از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۵۶ در تبریز را به تصویر می کشید و قیام مردم آذربایجان شرقی را در این سال ها روایت می کرد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول