اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مطالبات و یارانه اتوبوس‌داران شهر ارومیه به زودی پرداخت می‌شود


استاندار آذربایجان‌غربی از پرداخت یارانه و مطالبات اتوبوس‌داران شهر ارومیه خبر داد و گفت: کار گروهی ویژه متشکل از استانداری، شهرداری ارومیه و نمایندگان اتوبوس داران باید هر چه سریعتر تشکیل شود تا مسئله تعیین تکلیف قراردادها را نهایی کنند.

مطالبات و یارانه اتوبوس‌داران شهر ارومیه به زودی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدمهدی شهریاری شامگاه جمعه در جلسه بررسی مشکلات اتوبوس داران ارومیه با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس و نمایندگان صنف اتوبوس داران، خواستار تعیین تکلیف سریع قراردادهای اتوبوس داران با شهرداری ارومیه شد و با ابراز تاسف اظهار داشت: به دلایل مختلف مدیریت درستی از جمله مشکلات مالی در خصوص اتوبوس داران ارومیه انجام نشده است.

وی افزود: کوتاهی‌های انجام شده و بی توجهی به جایگاه این صنف در حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه فرسودگی این ناوگان را درپی داشته است باعث شده تا اعتماد عمومی به اتوبوس به عنوان یک وسیله مطمئن کمتر شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: کار گروهی ویژه متشکل از استانداری، شهرداری ارومیه و نمایندگان اتوبوس داران باید هر چه سریعتر تشکیل شود تا مسئله تعیین تکلیف قراردادها را نهایی کنند.

وی پرداخت یارانه ثابت از طرف شهرداری ارومیه به اتوبوس‌ها را یک ضرورت جدی برای زنده ماندن این صنف دانست و افزود: به مشکلات مالی شهرداری ارومیه واقفیم اما باید این موضوع به طریقی قانونی حل شود.

شهریاری تصریح کرد: نمایندگان مجلس نقش مهمی در کمک به مشکلات اتوبوس‌داران دارند به نحوی که با کشوری شدن مالیات بر ارزش افزوده می‌توان اعتبارات بیشتری به این حوزه اختصاص داد.

وی از شهرداری ارومیه نیز خواست ضمن عمل به تعهدات خود هر چه زودتر در خصوص پرداخت بخشی از مطالبات اتوبوس داران اقدام کنند.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت جدی در ارومیه است اما در صورتی که نهادهای متولی سهم و نقش قانونی خود نسبت به اتوبوس داران را به طور کامل عمل نکنند نمی‌توان شاهد نوسازی ناوگان بود.

خاطرنشان می شود طی یک ماه گذشته ۲۹۷ بهره بردار بخش خصوصی اتوبوسرانی شهرداری ارومیه به دلیل عدم پرداخت یارانه اتوبوس‌ها در ۴ سال گذشته نسبت به وضعیت موجود اعتراض داشتند و اتوبوس‌ها را از چرخه حمل و نقل درون شهری ارومیه خارج کرده بودند، این در حالی است که اتوبوس‌های بخش خصوصی، ۷۰ درصد اتوبوس‌های شهر ارومیه را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول