اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کریستوفر پلامر ستاره «اشک ها و لبخندها» درگذشت

اسطوره کانادایی صحنه تئاتر و پرده سینما که به لطف بازی در فیلم «تازه کارها» به پیرترین بازیگری تبدیل شد که در سال ۲۰۱۲ اسکار گرفت، در ۹۱ سالگی درگذشت.

کریستوفر پلامر ستاره «اشک ها و لبخندها» درگذشت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، کریستوفر پلامر ستاره فیلم «اشک ها و لبخندها» در ۹۱ سالگی درگذشت. 

اسطوره کانادایی صحنه تئاتر و پرده سینما که به لطف بازی در فیلم تازه کارها به پیرترین بازیگری تبدیل شد که در سال ۲۰۱۲ اسکار گرفت، در ۹۱ سالگی درگذشت.

کریستوفر پلامر، ستاره کارکشته هنرپیشگی که در سال ۲۰۱۲ به پیرترین بازیگری تبدیل شد که موفق به کسب اسکار رقابتی شد و نتیجه هفت دهه درخشش بر صحنه نمایش و پرده سینما را گرفت، امروز جمعه درگذشت.

«icm partners» اعلام کرد، پلامر هنرپیشه اسطوره تئاتر برادوی، تئاتر ملی و کمپانی سلطنتی شکسپیر در انگلستان و جشنواره استراتفورد شکسپیر در کانادا است. او در خانه خود در کانکتیکات درگذشت. الین تیلور، همسر و بهترین دوستش ۵۳ سال در کنار او بود.

«لو پیت»، که ۴۶ سال مدیر برنامه پلامر بوده در بیانیه ای گفت: کریس مرد خارق العاده ای بود که عاشقانه و با احترام زیادی با حرفه خود برخورد می کرد، با آداب و رسوم محترمانه قدیمی با آن حس شوخ طبعی خود و موسیقی واژه هایش، او یک گنجینه ملی بود.

بازماندگان همچنین شامل دخترش، آماندا پلامر، هنرپیشه برنده جایزه امی است.

پلامر دو جایزه تونی به دست آورد: در سال ۱۹۷۴ برای بازی در نقش سیرانو دو برگارک شمشیرباز، شاعر در نمایش موزیکال سیرانو و در سال ۱۹۹۷ برای بازی در نقش اسطوره هالیوود جان باریمور در تور یک نفره باریمور. او یکی از تنها چهار هنرپیشه ای است که موفق به کسب دو جایزه برتر تونی (رابرت مورس، رکس هریسون و زیرو موستل دیگر دارندگان این عنوان) شده است.

او در سال ۲۰۱۲ نیز جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم تازه کارها کسب کرد.

«کریستوفر پلامر» بازیگر کانادایی زاده ۱۳ دسامبر ۱۹۲۹ درگذشته ۵ فوریه ۲۰۲۱ بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بود. وی جوایز فراوانی را برای هنرنمایی‌های خود دریافت کرد که مهمترین آن‌ها یک جایزه اسکار، دو جایزه امی، دو جایزه تونی، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه بفتا است. پلامر با دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سال ۲۰۱۲ برای فیلم تازه‌کارها، مسنترین بازیگریست که تاکنون جایزه اسکار را دریافت کرده است. وی همچنین برای همین فیلم برنده جایزه از جشنواره گلدن گلوب به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او با سابقه‌ای بیش از ۵۰ سال، نقش آفرینی‌های ماندگاری در سینما، تئاتر و تلویزیون از خود به جای گذاشت.

او را بیشتر به خاطر ایفای نقش کاپیتان جورج فون تراپ در فیلم اشک‌ها و لبخندها می‌شناسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول