اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دکتر هاشمیان: از ابتدا گفتم ریه انصاریان بدتر از میناوند است/ جهانپور هتاکی‌ها را آغاز کرد

فوق‌تخصص ICU بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با بیان اینکه من نمونه کرونای انصاریان را فرستادم، نه به‌خاطر اینکه انگلیسی باشد یا خیر، برای شبهاتی که می‌دانستم ممکن است پیش بیاید، گفت: بعید می‌دانم ویروس انگلیسی باشد.

دکتر هاشمیان: از ابتدا گفتم ریه انصاریان بدتر از میناوند است/ جهانپور هتاکی‌ها را آغاز کرد

به گزارش گروه دیگر  رسانه‌های خبرگزاری فارس، این چند روز با اخبار تلخ و ناگوار جان باختن دو نفر از فوتبالیست‌های صاحب‌نام کشورمان، یعنی مهرداد میناوند و علی انصاریان به‌سختی گذشت و می‌گذرد. این سختی‌ها اما سخت‌تر می‌شود وقتی بر چنین فضایی هم حاشیه سایه می‌اندازد و به‌جای اینکه برای قلب یکدیگر دنبال تسلی باشیم به این زخم موجود، دامن می‌زنیم. هنوز خیلی از خاکسپاری مرحوم انصاریان نمی‌گذرد که برخی ادعاها پیرامون روند درمانی او و مهرداد میناوند مطرح می‌شود و شبهاتی در این رابطه ایجاد شده است. در همین رابطه دکتر هاشمیان، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان از مراحل درمانی ۲ ستاره متوفی فوتبال گفته است. در ادامه بخش‌های مهم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد.
 


انصاریان دوست نداشت مردم آن وضعیت را ببینند

- خانواده آقای انصاریان در تمام مدت درمان حضور داشتند و پزشک معتمد در کنار ما بوده و ما مشورت‌ها را به‌خاطر اینکه می‌دانستیم این بیماری سنگین است و از ابتدا هم در تلویزیون این را نشان دادم، ارائه می‌کردیم.

- آقای جهانپور به‌جای اینکه بگوید عجب CTscan سنگینی است، علیه ما موضع گرفت. کسی نگفت چرا با این آدم مصاحبه نمی‌کنیم؟ مگر علی انصاریان هنرپیشه نیست؟ چرا مصاحبه قبول نکرد؟ چون نمی‌توانست صحبت کند، تکه‌تکه صحبت می‌کرد. دوست نداشت مردم آن وضعیت را ببینند.

اگر آقای جهانپور می‌توانست کمک کند و فقط تکه انداخت حالا باید جواب بدهد

- این کسانی که این حرف‌ها را بیان می‌کنند چه چیزی را می‌خواهند ثابت کنند؟ پیج‌هایی که جلو آمدند چطور مردم را گمراه می‌کنند؟

- من حداقل در حوزه ICU پنج‌نفر را دعوت کردم. رئیس ICU بیمارستان شهدا، رئیس ICU بیمارستان لبافی‌نژاد، رئیس ICU بیمارستان امام حسین(ع)، رئیس ICU بیمارستان بوعلی و رئیس ICU بیمارستان بهمن را دعوت کردم و آنجا حضور داشتند.

- اگر کسی را داشتند و نفرستادند آنها مقصر هستند و به وجدان خود مراجعه کنند. اگر می‌توانند چرا کمک نکردند؟

- اگر آقای جهانپور می‌توانست کمک کند و فقط تکه انداخت که چرا CTscan را نشان دادید حالا باید جواب بدهد.

- به جهانپور بگویند چه‌کاره بوده است؟ در وزارتخانه هستید و میکروفون و خبرنگار دارید، همه میکروفون‌ها دست شماست اعلام کنید یک مشکلی در کشور وجود دارد و فرد محبوبی در تخت ICU است و وضعیت او بسیار بحرانی است.

 ما هیچ‌وقت نگفتیم حال علی انصاریان خوب است

- ما چه زمانی گفتیم حال علی انصاریان خوب است؟ از ابتدا گفتم ریه او بدتر از آقای میناوند است.

- مگر من CTscan آقای میناوند را ندیده بودم؟ چرا CTscan آقای میناوند را قرار ندادیم؟ چرا CTscan آقای انصاریان را گذاشتم؟ تا اعلام کنم حال ایشان بد است.

- در بدو ورود عددی که چک شد ۲۴۰ بود، وضعیت را پرسانحه نشان می‌داد. ظاهر آرام و ظاهری که لبخند بزند نشانگر وضعیت ریوی نیست ولی در روزهایی که گذشت وقتی ایشان نمی‌توانست پای خود را با فیزیوتراپ از تخت پایین بگذارد و می‌گفت تنگی‌نفس می‌گیرم و نمی‌توانم، آن‌هم با بالاترین حد اکسیژن!

- من فراتر از مملکت هم حرکت کردم. حداقل ۶ متخصص عفونی، حداقل ۷ فوق ‌تخصص ریه، ۷ فوق ‌تخصص ICU، دو فوق تخصص کلیه، ۴ جراح تراپیست و دو متخصص قلب، فیزیوتراپیست همراه با داروساز بالینی، دو فوق تخصص غدد و رشته‌های مختلف درگیر این امر بودند.

جهانپور حتی به اینجا نیامد که ببیند همراه بیماران اینجا هستند

- من از این ناراحت هستم آقای جهانپور وقتی اعلام کرد مساله اخلاقی است حتی به اینجا نیامد که ببیند همراه بیماران اینجا هستند.

- ما در خبر ۲۰:۳۰ اعلام کردیم وضعیت بد است، شما چه کار کردید آقای جهانپور؟ حتی حضور فیزیکی داشتید؟

- شدت بیماری انصاریان و میناوند را همه می‌دانستند. چه دلیلی داشت که وقتی رسیدند به بیمارستان این اتفاقات برای آنها افتاد؟ چرا بیمارستان آمدند؟ اگر خوب بودند در خانه درمان می‌شدند. چطور شد که به بیمارستان آمدند؟ حتما حال آنها بد شده است.

 جهانپور جریان هتاکی‌ها را آغاز کرد

- من آقای انصاریان را در زندگی خود ندیده بودم. وقتی خدمت آقای میناوند می‌رفتم آنجا با من مدیریت بیمارستان تماس گرفتند و گفتند آقای انصاریان در بیمارستان ما بستری هستند. من اصلا خبر نداشتم آقای انصاریان کجا بستری هستند.

- از من خواستند که بالای سر ایشان بروم. من هم نصفه‌شب رفتم، پزشک معالج آقای انصاریان آقای موقر بودند. ایشان متخصص عفونی بودند. من ایشان را دیدم و به من گفتند شما لطف کنید چون ایشان حال بدی دارند در سرویس شما قرار بگیرند. چرا از سرویس عفونی به سرویس فوق ICU می‌رود؟ به‌خاطر وخامت حال بیمار است.

- به‌نظر شما این وضعیت نرمال است؟ رسانه‌ها آنجا آمدند از من پرسیدند ریه ایشان چطور است و من عکس ریه ایشان را نشان دادم. چرا آقای جهانپور به آنجا نیامد؟ هتاکی در توئیتر را شروع کرد، الان این هجمه‌ها قطعا در ادامه هجمه آقای جهانپور است چون ایشان به‌عنوان مقام دولتی به یک پزشک معالج توهین کرد، توهین اشتباهی و مردم این را یاد گرفتند که می‌شود به پزشک معالج توهین کرد.

چرا یک مقام دولتی به پزشک معالج در بدترین شرایط کاری توهین می‌کند؟

- من به مساله اخلاقی از این جهت معترض هستم که چرا یک مقام دولتی وزارت بهداشت به پزشک معالج آقای انصاریان در بدترین شرایط کاری توهین می‌کند که حتی همراهان بیمار به من می‌گفتند ناراحت نشوید!

- اعصاب من را هر روز با توئیت‌های خود به‌هم می‌ریخت و همه هر روز به من زنگ می‌زدند که جهانپور برای شما این را می‌گوید و فلان می‌کند.

- با من بازی کرد و مردم بعد از این اتفاق شروع به هتاکی کردند. همه رفت و آمد بنده را مشاهده کردند، در ۴۸ ساعت انتهایی ایشان، از کنار ایشان تکان نخوردم. در طول مدت کرونا این همه بیمار داشتم، کدام بیمار را ۴۸ ساعته همراهی کردم.

- هیچ پزشک معالجی در کنار بیمار خود ۴۸ ساعت در تاریخ کرونا نمانده است. آن هم بیماری که ممکن است از او بیماری را بگیرند. چه تضمینی هست که من امروز کرونا نگرفته باشم.

 ویروس کرونای علی انصاریان را برای بررسی بیشتر ارسال کرده‌ام

- واکسن وارداتی چه تعداد است که همه بخواهند تزریق کنند. همین امروز که توزیع شود دو ساعت بعد تمام می‌شود. تعدادی نیست که مردم بخواهند تزریق کنند. پس این حرف‌ها و استدلال‌های الکی است.

- من نمونه کرونای انصاریان را فرستادم، نه به‌خاطر اینکه انگلیسی باشد یا خیر، برای شبهاتی که می‌دانستم ممکن است پیش بیاید؛ من برای بیمارستان مسیح دانشوری فرستادم که آنها برای انستیتوپاستور فرستادند تا بررسی شود. من بعید می‌دانم ویروس انگلیسی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول