اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام روس: تاجیکستان متحد قابل اعتماد روسیه در آسیای مرکزی است

وزیر دفاع تاجیکستان و فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه در شهر دوشنبه با یکدیگر دیدار و موضوع برگزاری تمرینات مشترک نظامی در سال جاری میلادی را بررسی کردند.

مقام روس: تاجیکستان متحد قابل اعتماد روسیه در آسیای مرکزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الکساندر لاپین» فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه در سفر کاری به تاجیکستان با «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این ملاقات در مورد سازماندهی برنامه‌های مشترک عملیاتی و تمرینات نظامی در قلمرو روسیه و تاجیکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

لاپین در سخنانی اظهار داشت: امروز روسیه به تاجیکستان تجهیزات نظامی را تحویل داد و نظامیانی که از این تجهیزات استفاده خواهند کرد، توسط متخصصان روس آموزش خواهند دید.

بنابر سخنان وی، این کشور از سال 2014 میلادی تاکنون بیش از 7 هزار متخصص به نیروهای مسلح تاجیکستان آموزش داده است.

وی افزود: امسال نیز آموزش گروه دیگری از نیروهای مسلح تاجیکستان، 140 تانکیست و 70 نفر متخصص خمپاره انداز در میدان «لاهور» آغاز شده است.

لاپین در پایان این ملاقات از وزیر دفاع تاجیکستان برای فعالیت‌های مشترک و سهم قابل توجه در توسعه روابط نظامی دوجانبه ابراز تشکر کرد.

قبل از این، وزارت دفاع روسیه به صورت رایگان بیش از 40 قطعه مهندسی و تجیهزات ویژه نظامی را به نیروهای مسلح تاجیکستان اعطا کرد.

مراسم تحویل این تجهیزات با حضور فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه و «امامعلی صابرزاده» معاون اول وزیر دفاع تاجیکستان برگزار شد.

مقام روس در این مراسم اظهار داشت که تجهیزات مذکور امکان انجام طیف وسیعی از وظایف در مناطق کوهستانی و غیر قابل دسترس را فراهم می‌کنند. تجهیزات مهندسی توانایی رزمی و تحرک نظامیان نیروهای مسلح تاجیکستان را افزایش می‌دهند.

همچنین می‌توان از آنها برای ترمیم، مرمت، ساخت جاده و از بین بردن عواقب احتمالی بلایای طبیعی استفاده کرد.

وی افزود: در شرایط تشدید وضعیت ناپایدار در منطقه آسیای مرکزی، ما از طریق بهبود فعالیت نیروهای مسلح، موظف هستیم به طور مناسب به چالش‌های و تهدیدات امنیتی کشور خود پاسخ دهیم.

لاپین تاجیکستان را متحد قابل اعتماد روسیه در منطقه آسیای مرکزی خواند و گفت: «مسکو»  در چارچوب برنامه مدرنیزاسیون نیروهای مسلح ملی به تقویت پتانسیل دفاعی این کشور کمک می‌کند.

صابرزاده به نوبه خود از طرف روسی ابراز تشکر و ابراز اطمینان کرد که با تلاش‌های مشترک می‌توان امنیت منطقه را تضمین و سد قابل اعتمادی در برابر نفوذ تهدیدات و چالش‌های مختلف در خاک دو کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول