اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه جهرم

ترمینال جدید فرودگاه جهرم به مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ تومان در هفتمین روز دهه فجر ۹۹ افتتاح و بهره برداری شد.

بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، ترمینال جدید فرودگاه جهرم در هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس و دیگر مسئولانی استانی و بومی افتتاح و بهره برداری شد.

پیام سیاوش امیرمکری در آیین افتتاح ترمینال جدید فرودگاه جهرم اظهار داشت: ارزش روز پروژه های قابل بهره برداری در فرودگاه جهرم، ۵۳۳ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه جهرم ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه به ۲۲۰ هزار نفر در سال خواهد رسید.

وی با بیان اینکه فرودگاه جهرم بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، اعلام کرد: با توجه به جاذبه های موجود، صنعت و کشاورزی در شهرستان، توجه و توسعه فرودگاه جهرم مورد اهمیت مسوولان استان و شهرستان است.

امیرمکری ادامه داد: امیدواریم که بتوانیم با استمرار و افزایش پروازهای جهرم توسعه همه جانبه شهرستان را دنبال کنیم.

تلاش برای استقرار پروازهای خارجی در فرودگاه جهرم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:  با توجه به فضای محدود ترمینال فرودگاه جهرم و ساختمان ۴۰ ساله آن و با توجه به انجام پرواز‌ها در این فرودگاه، ساخت ترمینال جدید ضرورت داشت.

محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه ترمینال جدید فرودگاه جهرم امکان پذیرایی همزمان از ۲۰۰ مسافر را دارد، افزود: فرودگاه جهرم که به مدت ۱۰ سال غیرعملیاتی و متروکه شده بود، سال ۹۶ با صرف هزینه‌ای افزون بر ۲ میلیارد تومان، دوباره آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه جهرم در حوزه کشاورزی زبانزد است، گفت: متاسفانه دولت، حمایت موثری از کشاورزی نداشته در حالی که تولید نهال های عاری از ویروس و آفت، باید توسط دولت دنبال شود.

رضایی کوچی بیان کرد: در کشاورزی باید از تکنولوژی‌های روز استفاده کرد و یکی از نیازهای اصلی شهری توسعه راه های ارتباطی است که همواره به دنبال توسعه فرودگاه در جهرم بودیم.  

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعتی شدن شهرستان و جذب سرمایه گذار یکی از الزامات موجود است، اعلام کرد: قطعا برای محقق شدن این امر، افزایش توسعه فرودگاه و زیرساخت‌های ناوبری ضروری است.

وی با اشاره به رونق فرودگاه جهرم افزود: به زودی شاهد استقرار پرواز مشهد خواهیم بود همچنین با کمک مسولان امیدواریم به زودی شاهد استقرار پروازهای خارجی از جمله نجف در فرودگاه جهرم باشیم.

رونق فرودگاه‌ها؛ عامل توسعه اقتصادی و اجتماعی

در ادامه آیین افتتاح، استاندار فارس بیان داشت: شهرستان جهرم از نظر ما شهرستان فعال و ویژه است و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها برای شهرستان لازم است.

عنایت اله رحیمی با بیان اینکه دولت تلاش دارد در استان فارس پروژه های بزرگی را به بهره برداری برساند، افزود: امسال بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومن پروژه در استان افتتاح شد.

رحیمی بیان کرد: بزرگراه شیراز - اصفهان یک ابرپروژه در سطح کشور بوده و این بزرگراه برای اتصال جنوب به شمال کشور احداث شده است .

استاندار فارس اعلام کرد: در حوزه راه آهن هم اقداماتی خوبی در سطح استان در حال انجام است و قطعا توسعه اقتصادی به همراه خواهد داشت.  

وی با اشاره به اینکه فرودگاه ها در حوزه اقتصادی نقش پررنگی دارند، گفت: اعتقاد داریم استان فارس با توجه به فرودگاه های موجود می‌تواند به عنوان هاب خدمات هوایی در جنوب کشور باشد.

همچنین در ادامه سفر یک روزه استاندار فارس، کلنگ زنی ساختمان هواشناسی جهرم، افتتاح تولیدی کنسانتره مرکبات و رب گوجه فرنگی در شهرک صنعتی، افتتاح پروژه آبرسانی به پردیس دانشگاه جهرم، افتتاح پروژه گازرسانی به مجموعه سروو خرم آباد، افتتاح آزمایشگاه سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، افتتاح پایگاه سلامت غدیر، افتتاح شعبه اسلحه و مهمات جهرم انجام می شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول