اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

30 ساعت بی خبری از تیم صعود به قله کِی 2/ دو هلی‌کوپتر برای جستجو اعزام شدند+عکس

30 ساعت است که از تیم سه نفره کوهنوردانی که برای رسیدن به قله کِی 2 فعالیت می‌کنند، خبری نیست.

30 ساعت بی خبری از تیم صعود به قله کِی 2/ دو هلی‌کوپتر برای جستجو اعزام شدند+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم سه نفره‌ کوهنوردان لهستان، پرو و پاکستان که برای صعود زمستانی به قله کی 2 تلاش می‌کنند، در حال حاضر وضعیت‌شان مشخص نیست و حدود 30 ساعت است که خبری از آنها وجود ندارد.

آخرین پیام آنها بامداد روز گذشته بود که جان اسنوری کوهنورد مشهور لهستانی در صفحه شخصی خودش نوشت که ساجد سدپارا یکی از اعضای تیم به دلیل مشکلی که در رگلاتور اکسیژن وی پیش آمده به کمپ 3 بازگشته و پس از آن  و تا این لحظه دیگر هیچ خبری از این تیم مخابره نشد.

کوهنوردان نگران شرایط این تیم هستند و بر اساس اعلام چِنگ داوا، از کوهنوردان و شرپاهای نپالی دو هلی کوپتر از سوی ارتش پاکستان برای جستجو به منطقه اعزام شده است.

قله کِی 2 (k2) با ارتفاع ۸۶۱۱ متر در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌ کوه‌های هیمالیا میان مرز کشورهای پاکستان و چین قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است.

27  دی ماه بود که تیم 10 نفره کوهنوردان نپالی موفق شدند برای نخستین بار در زمستان این قله را صعود کنند. در همان روز سرگی مینگوته پاکستانی در راه صعود به این قله سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول