اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

امتناع فرماندار بن از مصاحبه در مورد معضل فاضلاب/ فرماندار: از آبفا پیگیری کنید

فرماندار شهرستان بن گفت: در خصوص فاضلاب بن و اقدامات صورت گرفته از جانب من خبری اعلام نخواهد شد من پیگیر مسائل این طرح هستم و کار در حال انجام شدن است اما اخبار مربوطه به این مسئله را روابط عمومی اداره آب و فاضلاب اطلاع‌رسانی می‌کند.

امتناع فرماندار بن از مصاحبه در مورد معضل فاضلاب/ فرماندار: از آبفا پیگیری کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ثبت سوژه "فاضلاب 20 ساله شهر بن کی تکمیل می‌شود؟" در سامانه فارس من خبرنگار فارس این موضوع را در ماه گذشته از مسؤولان شهر بن و استان پیگیری کرد، طی این پیگیری‌ها اولین مصاحبه با فرماندار صورت گرفت که آلودگی ناشی از فاضلاب را تایید نکرد.

فرماندار بن با غیرکارشناسی خواندن اظهارات مردم در خصوص آلودگی آب‌های قنوات و چشمه‌ها، مدعی شده بود: در مسیر انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه که هنوز تکمیل نشده هیچ قنات و چشمه و چاهی وجود ندارد و این حجم از انشعاب فروخته شده بسیار جزیی است و مشکل فنی ندارد.( اینجا بخوانید)

پس از این اظهارات امام جمعه بن واکنش نشان داد و گفت: تصفیه‌خانه‌ با وجود سرمایه‌گذاری از بیت‌المال و پولی که از مردم اخذ شد همچنان به صورت یک ساختمان نیمه‌کاره باقی مانده و به بهره‌برداری نرسیده است و قبل از تکمیل برخی از انشعابات آن به فروش رسیده و فاضلاب به زمین‌های کشاورزی و خارج از محل تصفیه‌خانه در محلی که دپو شده وارد می‌شود و آلودگی قنات‌ها و آب‌های زیر دستی بسیاری را ایجاد کرده است.

میرافضلی اظهار داشت: در خصوص فاضلاب این شهر اداره محیط‌زیست که جایگاه تخصصی در این موضوع دارد احساس خطر کرده است و به سرعت در سیستم قضایی تشکیل پرونده داده است و پیگیر این موضوع است چرا که علاوه بر آلودگی آب و خاک این شهر با وزش باد گازهای سمی و آلوده این فاضلاب به خانه‌های مجاور منتقل می‌شود و بیماری‌های پوستی و عفونی برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به صحبت یکی از مسؤولان که هیچ قنات زیر دستی وجود ندارد، افزود: مسؤولان شهری با خلافگویی نمک به زخم مردم می‌پاشند و به مردم توهین می‌کنند چرا که ما از تصفیه‌خانه تا دراز دره بیش از 50 چشمه و قنات و چاه داریم که همگی در نزدیکی مکان تصفیه‌خانه هستند. ( اینجا بخوانید)

همچنین در همین خصوص اظهارت اداره آب و فاضلاب( اینجا بخوانید)، اداره کل محیط زیست( اینجا بخوانید) و شورای شهر بن( اینجا بخوانید)  هم منتشر شدند و جنبه‌های مختلف این آلودگی پیگیری و ادعای آقای فرماندار نقض شد و مسؤولان قول دادند که طی دو هفته این مشکل مرتفع شود و تصفیه‌خانه این شهر کامل شود.

آخرین اظهارات فرماندار بن: مصاحبه نمی‌کنم

برای بررسی ابعاد پیشرفت این مسئله پس از چند هفته خبرنگار مربوطه با فرماندار شهرستان بن تماس حاصل کردند تا از انجام قطعی کار اطمینان حاصل شود.

کیانوش نادری گفت: در خصوص فاضلاب بن و اقدامات صورت گرفته از جانب من خبری اعلام نخواهد شد، اخبار مربوط به این مسئله را روابط عمومی اداره آب و فاضلاب اطلاع‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول