اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همسان‌سازی حقوق ۴۸۰۰ بازنشسته بیمه روستایی در همدان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: همسان‌سازی ۴ هزار و ۸۰۰ بازنشسته بیمه روستایی همدان انجام شد و حقوق آنها ۵۲ درصد افزایش یافت.

همسان‌سازی حقوق ۴۸۰۰ بازنشسته بیمه روستایی در همدان

مهدی سماواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۱۱۵ هزار نفر در استان همدان زیرپوشش بیمه روستایی و عشایر هستند اظهار کرد: سهمیه استان ۲۴۷ هزار نفر است که تاکنون ۱۱۵ هزار نفر زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بیمه روستایی ۱۸ تا ۵۰ سال است بیان کرد: طبق مصوبه مجلس در سال ۹۶ امکان ثبت‌نام برای افراد با بیش از این سن نیست بنابراین جوانان سعی در زیرپوشش قرار گرفتن این بیمه داشته باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه افراد با سن ۷۰ سال و ۱۰ سال سابقه می‌توانند بازنشسته شوند گفت: قبل از سال ۹۶ شرط سنی بود و هر فرد با هر سنی ثبت‌نام می‌کرد اما از آن سال به بعد برای کنترل و انسجام کار افراد ۱۸ تا ۵۰ سال مجاز به ثبت‌نام بیمه روستایی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۵ هزار و ۴۰۰ خانواده حقوق مستمری دریافت می‌کنند بیان کرد: بازنشستگی بیمه روستایی به سطوح پیش از موعد، بازنشستگی کامل، بازنشستگی از کار افتادگی و فوت سرپرست است که به بازمانده حقوق پرداخت می‌شود، تقسیم می‌شود.
  
سماواتی با بیان اینکه افراد زیرپوشش در هشت سطح درآمدی می‌توانند پرداخت داشته باشند گفت: هر فرد می‌تواند بنا به وضعیت خود آن را انتخاب کند که پایین‌ترین سطح ۳۳۰ هزار تومان در سال و بالاترین حق بیمه پرداختی ۸۴۰ هزار تومان است که دو برابر آن را نیز دولت پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال فرهنگ‌سازی برای جوانان و بانوان روستایی هستیم که زیرپوشش قرار گیرند افزود: متاسفانه خیلی از جوانان سن بالا اقدام به بیمه می‌کنند که این موضوع مشکل‌ساز است زیرا فردی ممکن است ۱۸ سالگی ثبت‌نام کرده باشد اما ۲۰ سالگی برای او اتفاقی بیفتد اما برخی به این موضوع بی‌توجه هستند و بیمه را به سنین بالاتر واگذار می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان یادآور شد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر سرپرست خانوار بیمه است دیگر همسر او نمی‌تواند بیمه باشد در حالی که این امکان وجود دارد، خانم هم بیمه شود و در زمان بازنشستگی هر دو حقوق دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بیمه روستایی برای افراد ۱۸ سال اینکه سابقه برای آنها ایجاد می‌شود به طوری که در صورت اشتغال به کار جوان در جای دیگری این بیمه را به آنجا انتقال داده و از سابقه آن بهره‌مند می‌شود.

سماواتی با بیان اینکه ماه گذشته همسان‌سازی حقوق روستاییان انجام شد گفت: ۴ هزار ۸۰۰ نفر از بیمه‌گزاران روستایی در طرح همسان‌سازی لحاظ شدند که میانگین ۵۲ درصد به حقوق آنها اضافه شد.
 

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول