اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وقوع بهمن و تگرگ و احتمال لغو پروازها در 4 استان/ادامه بارش در تهران تا فردا

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و فارس لغزندگی جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها و احتمال ریزش بهمن و تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار وقوع بهمن و تگرگ و احتمال لغو پروازها در 4 استان/ادامه بارش در تهران تا فردا

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در غرب و جنوب غرب هم چنین مناطقی از جنوب و مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر و خراسان شمالی بارش ها ادامه دارد.

وی افزود: امروز در مناطق سردسیر و ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و زاگرس شمالی بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

معادن پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های قزوین، البرز، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خلیج فارس، شمال بوشهر، شمال و شرق خوزستان و شمال تهران است.

اصغری افزود: بعدازظهر فردا ۱۹ بهمن بارش در غرب کشور کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه در جنوب غرب، جنوب مرکز و شرق کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های تهران، البرز و سمنان فعال خواهد بود این شرایط در شرق سواحل خزر و خراسان شمالی نیز حاکم است.

وی گفت: روز آینده شدت بارش ها در شمال بوشهر، شمال فارس، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یک‌شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و غرب فارس بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی به سبب بارش برف، افزایش حجم رواناب و آب گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای برون شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد، در مناطق مستعد جنوبی احتمال وقوع تگرگ، پیش بینی می‌شود.

اصغری افزود: توصیه می شود احتیاط در سفرهای برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، کنترل و بازگشایی آبروها، آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی برای اجتناب از خطر صاعقه و تگرگ، در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه ۲۰ بهمن سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق کشور سبب وزش باد شدید و بارش پراکنده خواهد شد و به تدریج از کشور خارج می‌شود، در این روز در جنوب شرق وزش باد شدید داریم و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز آسمانی صاف در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت، گفت: روز پنج‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب  سواحل خزر ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روز جمعه در خراسان رضوی و خراسان شمالی وزش باد و بارش پراکنده داریم.

وی اظهار داشت: بعد از ظهر امروز و همچنین فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده ابری گاهی با مه رقیق در برخی ساعات بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در شب آسمان به تدریج نیمه ابری است و کاهش دما را در پایتخت داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۶ درجه خواهد بود.

اصغری گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول