اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استفاده از ماسک در گیلان به حداقل‌ها رسیده است/ وخامت حال نیمی از بیماران کرونایی بستری در ICU های گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از عدم تمکین مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله ماسک انتقاد کرد و گفت: حال نیمی از بیماران مبتلابه کرونا وخیم هست و انتظار داریم مردم بیشتر رعایت کنند.

استفاده از ماسک در گیلان به حداقل‌ها رسیده است/ وخامت حال نیمی از بیماران کرونایی بستری در ICU های گیلان

ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۵ بیماری مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۸۴ بیمار کرونا در ICU بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: ۴۳ بیمار مبتلابه کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه حالشان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جان باختن روزانه مبتلایان به کرونا در گیلان ابراز نگرانی کرد و افزود: متأسفانه خیزی از بیماری کرونا هم به‌صورت سرپایی و هم به‌صورت بستری در گیلان در حال شکل‌گیری است.

سالاری با بیان اینکه هفت شهرستان گیلان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند، گفت: دو شهرستان شفت و املش زد و مابقی شهرستان‌های استان نیز زرد هستند.

وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای نارنجی در گیلان بیان کرد: این نشان می‌دهد مردم از حداقل پروتکل‌های بهداشتی نیز تمکین نمی‌کنند و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات، اصناف، بازار و سایر اماکن به حداقل‌ها رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در جهت کنترل بیماری کرونا افزود: کنترل بیماری کرونا در شرایط فعلاً منحصراً در دست مردم است و تنها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه‌های اجرایی آن از بستری و نهایتاً جان باختن هم‌وطنانمان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول